نوشته شده توسط : بهروز اسدی

رزرواسيـون آنـلاين (Booking) هتل ها و نقش آن ها در خدمات گردشـگري

رزرواسيون آنلاين هتل يك روش محبوب براي رزور اتاق و استفاده كردن از ساير خدمات هتل مي باشد. مسافرين مي توانند از طريق آژانس هاي مسافرتي قيمت ها و خدمات هتل هاي مختلف را با هم مقايسه كنند.
با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري كه امكان رزرواسيون آنلاين را براي مسافران فراهم مي كنند، مي توان به وسيله كامپيوتر يا تلفن همراه اتاق خود را در هتل مورد نظر انتخاب كرد. در روش هاي سنتي مسافرين از طريق تماس مستقيم با هتل مورد نظر، يا از طريق تماس با آژانس ها براي رزرو كردن اطاق اقدام مي كردند.
در سال هاي گذشته و با پيشرفت زياد خدمات اينترنتي، رزرواسيون آنلاين هتل ها، به جاي روشهاي سنتي مرسوم شده است. به اين ترتيب كه آژانس هاي مسافرتي خدمات و اطلاعات زيادي را براي رزور اتاق در اختيار مسافران مي گذارند، از جمله: عكس هايي از هتل و اتاق ها، تمام اطلاعات لازم از قيمت ها، امكانات موجود در محدوده اطراف هتل و نظرات مسافراني كه قبلاً به آن محل سفر داشته اند.
برخي ويژگي هاي رزرواسيون آنلاين هتل ها عبارتند از:
1- بسياري از هتل هاي بزرگ مستقيماً به وب سرويس هاي رزرواسيون آنلاين خطوط هوايي متصّل هستند. اين سيستم ها كه براي ضبط و دوباره استفاده كردن اطلاعات مربوط به خطوط هوايي، هتل ها، اجاره ي ماشين در مقصد و ... طراحي شده اند، تمامي اطلاعات لازم را در اختيار هزاران آژانس گردشگري در نقاط مختلف دنيا مي گذارند.
2- چندين وبسايت بزرگ وجود دارند كه اطلاعات لازم از هتل ها، امتيازدهي مسافرين به هتل ها و نظرات مسافران ( كه تماما به روز هستند ) را در اختيار آژانس هاي گردشگري مي گذارند.
3- تعداد زيادي از هتل ها از خدمات طراحي سايت گردشگري استفاده كرده اند. مزيّت طراحي سايت اختصاصي توسط هتل ها اين است كه مي توانند مستقيم و بدون واسطه با مشتري هاي خود در تماس باشند. با استفاده از اين روش مشتري مي تواند تحت ضوابط هتل مورد نظر درخواست خود را لغو كند و در اغلب موارد نيازي به گذاشتن بيعانه هم نيست.
امروزه مشتريان ( مثل هميشه ) به دنبال خدمات با كيفيت بالا و قيمت مناسب هستند. با اين تفاوت كه سرعت جستجوي خدمات و آسان بودن دسترسي به آن ها هم اهميت بسيار بيشتري نسبت به گذشته پيدا كرده است. با توجه به تقاضاي روزافزون در حوزه گردشگري و رقابت بالا بين آژانس هاي گردشگري و هتل ها براي جذب مشتري، استفاده از خدمات وب سرويس هاي گردشگري و رزرواسيون آنلاين، اهميت خود را بيش از پيش نشان مي دهد.
براي جذب كاربران يكي از مهم ترين موارد داشتن وب سايتي است كه در حد خدمات ارائه شده توسط هتل ها باشد. طراحي سايتـي مناسب، مي تواند رونق گرفتن هر كسب و كاري كمك شاياني كند. همان گونه كه با طراحي سايت مناسب، مشتريان جذب خدمات مي شوند ممكن است در صورت نداشتن وب سايتي به روز مشتريان از تمايلي به خدمات ارائه شده نشان ندهند. ( حتي اگر خدمات شما داراي كيفيت بالا باشند! )
طراحي وب سايت گردشگريِ هتل ها و آژانس هاي مسافرتي بايد بر اساس نياز هاي روز مشتريان شما (شناخت شما از مشتري) و توانايي شما در برآورده كردن آن ها صورت بگيرد. همچنين اگر با وجود داشتن وب سايت آمار و ارقام نشان مي دهد كه در حال از دست دادن مشتريانتان هستيد احتياج به بازنگري در طراحي سايت خود را داريد.
خدمات بهينه سازي سئو سايت، براي راحت تر ديده شدن در موتور هاي جستجوگر انجام مي شود. سئو از جمله خدماتي است كه براي رونق گرفتن هر كسب و كاري و در زمينه بازاريابي الكترونيك از آن استفاده مي شود.



:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , بازاریابی الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

درباره سرويس گوگل ادوردز (Google AdWords) و اين شكل از تبـليغات در گوگل

گوگل ادوردز ( Google AdWords ) يك سرويس بازاريابي الكترونيك است كه توسط شركت گوگل توسعه يافته است. با استفاده از اين سرويس، تبليغ‌كنندگان براي راحت تر ديده شدن ( به خصوص در صفحه نخست نمايش نتايج جستجوها ) سرمايه گذاري مي كنند. شركت گوگل براي اين نوع از تبليغات آنلاين از كاربران هزينه‌اي را دريافت مي كند. گوگل ادوردز سرويس تبليغاتي اصلي گوگل و تبليغات منبع درآمد اصلي اين شركت است.
گوگل ادوردز چيست؟
گوگل ادوردز ( Google AdWords ) يك سرويس بازاريابي الكترونيك است كه توسط شركت گوگل توسعه يافته است. با استفاده از اين سرويس، تبليغ‌كنندگان براي راحت تر ديده شدن در صفحه نخست نمايش نتايج جستجوها سرمايه گذاري مي كنند. شركت گوگل براي اين نوع از تبليغات آنلاين از كاربران هزينه‌اي را دريافت مي كند. گوگل ادوردز سرويس تبليغاتي اصلي گوگل و تبليغات منبع درآمد اصلي اين شركت است. سايت هايي كه در بالا و پايين صفحه نخست نتايج جستجو نشان داده شده اند و يك آيكن كوچك سبز كه كلمه (Ad) زير آن نوشته شده است، از سرويس ادوردز استفاده كرده اند. اين سايت ها با توجه به فاكتور هاي زيادي مدت زماني را در صدر ليست جستجو مي مانند. با توجه به سياست هاي كلي كاري گوگل، در صفحات اول نتايج جستجو تعداد اين سايت ها كم است.
گوگل ادوردز چگونه كار مي كند؟
سيستم كاركرد با ادوردز به صورت مناقصه اي است. شما با كمك گرفتن از تجارب و دانش يك تيم بازاريابي الكترونيك، تعدادي محدودي از واژه ها و يا عبارات را انتخاب مي كنيد و مبلغي را روي هر كدام ازين واژه ها سرمايه گذاري مي كنيد. ابتدا عباراتي را كه كاربران اينترنت جستجو مي كنند، با لغت هاي منتخب شما توسط گوگل تطبيق داده مي شوند. سپس با توجه به اين كه چقدر روي كلمات سرمايه گذاري كرده ايد ( و البته با توجه به فاكتورهاي زياد ديگري ) گوگل تصميم مي گيرد كه شما در صفحه نخست نشان داده شويد يا نه.
گوگل ادوردز چگونه از حساب شما برداشت مي كند؟
در صورت موفقيت شما در رسيدن به بالاي صفحه نخست نتايج جستجو شما به هدف خود رسيده ايد. اما ماندن در صدر نتايج جستجو به بقيه شركت ها هم بستگي دارد. محاسبات زيادي انجام مي شود تا در هر لحظه يك شركت بتواند به بالاي ليست نتايج جستجو دسترسي پيدا كند. زماني گوگل شروع به برداشت از حساب شما مي كند كه كاربران ديگر روي لينك يا همان آدرس اينترنتي سايت شما كليك كنند. روش برداشت از حساب شما در ادوردز همان پرداخت به ازاي كليك است. ( Pay Per Click يا PPC ) مثلا شركت شما در زمينه طراحي وبسايت كار مي كند. به فرض شما كلمات طراحي سايت و طراحي وبسايت را در ادوردز انتخاب كرده ايد. اين كلمات كليدي با اين كه از لحاظ ساختار بسيار شبيه هم هستند، اما مي توانند تاثير كاملا مختلفي را در نتيجه گيري شما بگذارند. همچنين به اين موضوع هم توجه داشته باشيد كه سرمايه گذاري شما روي هر يك از عبارت ها و پيدا شدن سايت با يك عبارت خاص توسط كاربران هزينه متفاوتي دارد.
مزاياي گوگل ادوردز چيست؟
براي تبليغات در گوگل، ادوردز يكي از روش هايي است كه شما را در مدت زمان كوتاه تري به نتيجه مي رساند. با انتخاب كلمات كليدي صحيح (كه شامل تطابق عيني با عبارت، تطابق با كلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتيب و تطابق با بخشي از كلمات عبارت است) تبليغ كننده مي تواند مطمئن باشد كه تبليغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده مي شود. تبليغ كننده مي تواند به ميزان قابل توجهي مخاطب دسترسي داشته باشد. بر خلاف سئو كه به مهارت بالا و زمان زياد احتياج دارد، كار كردن با اين روش نسبتا آسان است و البته زودتر از سئو هم به نتيجه مي رسد.
جمع بندي:
ممكن است شما در نتايج جستجو جايگاه خوبي نداشته باشيد اما اگر به وب‌سايت و قابليت تجاري خود اطمينان داريد، مي‌ توانيد با قدري هزينه در صفحهٔ نتايج جستجو حتي اولين وب‌سايتي باشيد كه كاربر با آن مواجه مي‌شود. اما به خاطر موثر بودن زياد اين روش گاهي پيشنهاد مبالغ براي انتخاب كلمات كليدي تا حد غير منطقي بالا مي رود. به دليل همين رقابت ها بين شركت هاي تبليغاتي، گاهي قيمت هاي بالا و غير منطقي اي به متقاضيان تبليغ اعلام مي شود كه باعث پشيمان شدن آنها از تبليغ مي شود. براي سرمايه گذاري طولاني مدت و ماندن در صفحه اول نتايج جستجو ( بدون استفاده از سرويس Adwords ) سايت شما به بهينه سازي سئو نياز دارد. گرچه روند افزايش رنك با استفاده از تكنيك هاي سئو طولاني و پيچيده تر است، اما در ازاي آن نتيجه آن ماندگارتر است.



:: برچسب‌ها: بازاریابی الکترونیک , طراحی سایت , کلمات کلیدی , تبلیغات در گوگل , بهینه سازی سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

فايل نقشه سايت ( Sitemap ) چيست و چه كاربردي در سئو دارد؟

در بحث بهينه سازي سئو، استفاده از كلمات كليدي و ايجاد محتواي مناسب يكي از مهم ترين قدم ها براي راه يافتن به صفحات اول موتورهاي جستجو است. اگر در طراحي يك سايت فايل نقشه آن از قلم افتاده باشد، اين امكان وجود دارد كه همه صفحات سايت توسط بات موتورهاي جستجو خوانده نشود و حتي با داشتن يك محتواي قوي در صفحات مختلف ممكن است افزايش رنك مطلوب و صعود به صفحات اول موتورهاي جستجو اتفاق نيفتد.
تعريف فايل نقشه سايت: ( Sitemap.xml )
فايل نقشه سايت ( Sitemap ) حاوي اطلاعات كلي از پيكربندي يك وبسايت است. به اين معنا كه آدرس هاي صفحات مختلفي كه در زمان طراحي سايت ايجاد شده اند، در قالب يك فايل XML ارائه مي شوند. فايل نقشه سايت به بات هاي ( ربات هاي) موتورهاي جستجوگر ( از جمله گوگل بات ) كمك مي كند، كه دقيق تر مطالب وبسايت را بخوانند و بررسي كنند .ديده شدن و شناخته شدن وبسايت يكي از اصولي ترين قدم ها در جهت افزايش رنك در بهينه سازي سئو است.
XML يا Extensible Markup Language مخفف زبان نشانه‌گذاري گسترش‌پذير مي باشد. XML نوعي زبان توصيفي است كه متن و اطلاعات اضافه درباره متن را با هم ادغام مي‌كند. اطلاعات اضافه ‌اي كه يك زبان نشانه‌گذاري در نظر مي‌گيرد، به وسيله ي نوعي نشانه‌گذاري توصيف مي‌شود و در بين متن قرار مي‌گيرد.
ويژگي هاي فايل نقشه سايت:
يكي از ويژگي هاي فايل نقشه سايت اين است كه مي تواند فراداده ( Metadata ) مربوط به صفحات مختلف وبسايت را در دسترس قرار دهد. فرا داده نشان دهنده اطلاعات كلي وبسايت است. اين اطلاعات شامل اين موارد مي شود: آخرين باري كه وبسايت آپديت شده است، وبسايت به طور ميانگين هر چند وقت يك بار تغيير داده مي شود و اهميت ساير URL هاي وابسته اي كه در سايت قرار داده شده اند چقدر است. در طراحي وبسايت با استفاده درست از فايل نقشه مي توان فراداده لازم را براي گوگل ( يا ساير موتورهاي جستجو ) فراهم كرد. به اين معنا كه ميتوان مشخصات محتواي خاصي را در وبسايت ( از جمله عكس يا ويديو ) به گوگل نشان داد. براي مثال: اطلاعات ثبت شده در فايل نقشه سايت در مورد يك فايل ويديو مي تواند مدت زمان ويديو، دسته بندي موضوع ويديو و ... را مشخص كند.
ضرورت داشتن فايل نقشه سايت:
اگر صفحات يك وبسايت به درستي به هم لينك داخلي ( Internal Link ) شده باشند، بات هاي موتورهاي جستجو مي توانند، اكثر قسمت هاي وبسايت را بررسي كنند. داشتن يك فايل نقشه سايت مناسب كار بات ها را بسيار راحت تر مي كند. اگر در طراحي سايت يكي از ويژگي هاي زير وجود داشته باشد داشتن فايل نقشه سايت ضروري است، چون بات ها در خواندن اين گونه سايت ها گاهي برخي از صفحات را ناديده مي گيرند:
1- وبسايت هايي كه داراي تعداد صفحات بسيار زياد مي باشند. اين وبسايت ها معمولا سرمايه گذاري زيادي در طراحي سايت خود انجام مي دهند. اما ممكن است به خاطر نداشتن فايل نقشه، بسياري از محتواي سايت ( كه زمان زيادي را هم صرف گردآوري آن شده است ) در رتبه بندي سايت لحاظ نشوند.
2- وبسايت هاي داراي محتواي زياد در صفحات مختلف كه به هم لينك داخلي نيستند. بات ها به اين ترتيب عمل مي كنند كه يك صفحه را مي خوانند و سپس به ساير صفحه هاي لينك شده وبسايت مراجعه مي كنند. در نتيجه در صورت عدم وجود لينك هاي داخلي، داشتن Sitemap بسيار ضروري است.
3- وبسايت هايي كه به تازگي طراحي شده اند و بك لينك ندارند. اگر از وبسايت هاي ديگر به سايتي لينكي وجود داشته باشد ( بك لينك ) كار بات هاي گوگل براي شناختن سايت شما راحت تر مي شود. در صورت نداشتن ميزان بك لينك لازم، با طراحي فايل نقشه و معرفي كردن قسمت هاي مختلف سايت به بات، اين كمبود تا حدي جبران مي شود.
اهميت فايل نقشه سايت در سئو:
در بحث بهينه سازي سئو، استفاده از كلمات كليدي و ايجاد محتواي مناسب يكي از مهم ترين قدم ها براي راه يافتن به صفحات اول موتورهاي جستجو است. اگر در طراحي يك سايت فايل نقشه آن از قلم افتاده باشد، اين امكان وجود دارد كه همه صفحات سايت توسط بات موتورهاي جستجو خوانده نشود و حتي با داشتن يك محتواي قوي در صفحات مختلف ممكن است افزايش رنك مطلوب و صعود به صفحات اول موتورهاي جستجو اتفاق نيفتد. نقشه سايت جز مباحث قديمي طراحي سايت است، اما هنوز اهميت خود را در رتبه بندي سايت ها حفظ كرده است.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو , کلمات کلیدی , افزایش رنک , طراحی سایت , بک لینک ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

پنج دليل براي ضرورت استفاده از موبايل اپليكيشن ها براي كسب و كار هاي مختلف

هر زمان كه در يك سازمان يا كسب و كار خاص احتياج به بهينه سازي است، طراحي و توليد اپليكيشن موبايل مناسب مي تواند گره گشا باشد.تجربه نشان داده است كه در يك سازمان تجاري، بهترين اپليكيشن ها براي انجام كارهاي جديد يا باز كردن شاخه هاي جديد طراحي نشده اند.
مقدمه:
بر اساس پيش بيني ها انتظار مي رود تا سال 2020 گردش مالي تجارت جهاني، در زمينه طراحي اپليكيشن موبايل تا 63 ميليارد دلار رشد كند. در سال 2016 ميانگين تعداد موبايل اپليكيشن هاي يك حرفه ( تجارت ) خاص 11 اپليكيشن اعلام شد، كه در مقايسه با آمار قبلي 126 درصد افزايش داشته است. اين آمارها به وضوح نشان دهنده اهميت پيدا كردن روزافزون موبايل اپليكيشن هاست. در اينجا به 5 دليل از ضرورت هاي استفاده از موبايل اپليكيشن ها براي كسب و كار هاي مختلف اشاره مي كنيم:
1- روند پيشرفت كارهاي شما متوقف شده و احتياج به بهينه سازي داريد:
هر زمان كه در يك سازمان يا كسب و كار خاص احتياج به بهينه سازي است، طراحي و توليد اپليكيشن موبايل مناسب مي تواند گره گشا باشد.تجربه نشان داده است كه در يك سازمان تجاري، بهترين اپليكيشن ها براي انجام كارهاي جديد يا باز كردن شاخه هاي جديد طراحي نشده اند. در زمان سفارش طراحي اپليكيشن موبايل نبايد بيش از حد به كارايي آن فكر كرد ، بهترين اپليكيشن ها براي يك هدف خاص طراحي مي شوند. شما به اپليكيشني نياز نداريد كه همه موارد را پوشش دهد يا اين كه تا ساليان دراز با بازده بالا جوابگوي كارهاي شما باشد، بلكه اپليكيشني كه يك هدف خاص كوتاه مدت يا بلند مدت را برآورده كند براي شروع بهترين گزينه است.
در اينجا 2 مثال از مشكلاتي كه در كسب و كارها وجود دارند و به راحتي با طراحي اپليكيشن موبايل مناسب حل مي شوند عبارتند از: شركت هايي كه به سرعت در حال گسترش هستند و به در ارتباط بودن كاركنان خود نياز دارند، با داشتن يك موبايل اپليكيشن مناسب سازماني كه مخصوص رد و بدل كردن پيغام هاست، مي توانند اين مشكل خود را حل كنند. ايميل هاي مربوط به اخبار و محصولات جديد يا مطالب وبلاگ سايت آمار باز كمي دارند. اپليكيشن موبايلي كه بر اساس موضوعات مشخص طبقه بندي شده است و هنگام آپلود مطلب جديد، به كاربران موضوعات مربوط به آن ها را با ارسال پيغام (Notification) اعلام مي كند.
2- شركت نياز مشتريانش را بشناسد:
اگر مشتريان شما داراي شرايط زير هستند، كسب و كار شما احتياج به توليد اپليكيشن موبايل دارد: مخاطبين كسب و كارتان درك بالايي از تكنولوژي روز داشته باشند. همچنين اگر مشتريان از محتواي مطالب ارسالي شركتتان راضي بوده و از شما تقاضاي ارسال مطالب جديد و به روز بيشتري را داشته باشند. اگر مشتريان شما انتظار خدمات پس از فروش قوي تري را دارند.
موارد بالا نشان دهنده اين موضوع است كه در صورت توليد اپليكيشن موبايل مشتريان از آن استقبال خواهند كرد.
3- بخشي از مشتريان خود را از دست داده ايد و با طراحي اپليكيشن موبايل قصد باز گرداندن آنها به سمت كسب و كار خود را داريد:
اگر براي باز گرداندن مخاطبين خود با اپليكيشن موبايل ايده جديدي داريد نصف راه را از قبل با موفقيت رفته ايد! اپليكيشن موبايل كسب و كار شما بايد به صورتي طراحي شود كه مخاطبان را جذب كند. منظور از مخاطبان: كاربران جديد يا كاربراني كه مشتري شما بوده اند ولي به هر دليلي به سمت رقباي شما رفته اند.
بيشتر شركت هايي كه اپ هاي موبايل محبوبي دارند، روي يك آپشن خاص در اپ كه باعث تعجب كاربران مي شود تمركز مي كنند تا اين كه بخواهند روي داشتن يك اپ بي نقص سرمايه گذاري كنند.
4- خلاقيت شركت شما از حد معمول بالاتر باشد:
بيشتر شركت هايي كه اپ هاي موبايل محبوبي دارند، روي يك آپشن خاص در اپ كه باعث تعجب كاربران مي شود تمركز مي كنند تا اين كه بخواهند روي داشتن يك اپ بي نقص سرمايه گذاري كنند.
5- رقباي شما با داشتن اپ موبايل مناسب از شما سبقت گرفته باشند:
در صورتي كه رقباي شما با داشتن اپ موبايل اختصاصي از شما سبقت گرفته اند، طبيعي است كه نياز شركت شما هم همين است. موفقيت اتفاقي نيست و امروزه يكي از فاكتورهاي مهم موفقيت، هم سو شدن با تكنولوژي روز است. اگر شركتي از اصول طراحي سايت و بهينه سازي سئو پيروي كند و با اين وجود از رقباي خود عقب بماند، يكي از دلايل آن مي تواند نداشتن اپليكيشن موبايل تخصصي باشد.
جمع بندي:
قبلا در مقاله ي"جايگاه اپـليكيشن هاي موبايل در انجام كارهاي روزمره و كاربردهاي ديگر آن" به اهميت استفاده از اپ هاي موبايل اشاره شد. همچنين با توجه به مطالب مقاله ي "گرايش كاربران اينترنت به گوشي هاي همراه و كنار گذاشته شدن تدريجيِ رايانه هاي شخصي" آمار روزافزون استفاده از موبايل ( و طبيعتا موبايل اپليكيشن ها ) در ايران و جهان مورد بررسي قرار گرفت. با توجه به افزايش تمامي آمارها به سمت استفاده از گوشي هاي همراه و انجام كارهاي روزانه با موبايل، استفاده از اپليكيشن هاي موبايل براي ماندن در ميدان رقابت در انواع كسب و كار ها امري ضروري به نظر مي رسد.



:: برچسب‌ها: تولید اپلیکیشن موبایل , طراحی اپلیکشن موبایل , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , اپلیکشن های موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

Whitelabel يا برچسب سفيد چيست و استفاده از وايـت ليبل چه مزايايي دارد؟

به حالتي در تجارت گفته مي شود كه شما يك محصول يا خدماتي را دريافت مي كنيد كه نام تجاري / آرم خود را از محصول نهايي حذف، و با استفاده از نام تجاري درخواست شده توسط خريدار جايگزين مي كنيد. امروزه اين روش بسيار پرطرفدار بوده و بسياري از شركتهاي بزرگ از آن استفاده مي كنند. بعضي از شركتها در ايران و سراسر جهان هستند كه به صورت وايت ليبل از محصولات شركت ديگر استفاده مي كنند، و حتي از شركت اصلي سود بيشتري در بازار به دست مي آورند.

خدمات يا محصولات، به خصوص در بخش مالي، كه در آن ارائه دهنده خدمات، يك محصول را از منبع ديگري با پشتيباني كامل خريداري مي كند ، سپس نام تجاري و هويت خود را بر روي آن قرار مي دهد، و آن را به فروش مي رساند. در اين حالت خريدار فرض مي كند كه در حال خريد محصول شركتي است كه آرم آن را روي محصول مي بيند.
مزاياي استفاده از وايت ليبل
شايد شما متقاعد نشده باشيد كه وايت ليبل مقرون به صرفه است. شايد داشتن نام تجاري خود بر روي محصول شركت ديگر از نظر شما ضروري نيست. ما 7 دليل كه فوايد استفاده از وايت ليبل را توضيح مي دهد را در ادامه به شما معرفي مي كنيم :
1.وايت ليبل سرعت ديده شدن نام تجاري شما در بازار را افزايش مي دهد
اگر كسب و كار شما نياز به ارائه خدمات متعدد يا محصولات از شركتهاي ثالث را دارد، پرداخت اضافي براي ثبت نام خود روي محصولات آنها (وايت ليبل)، يك راه عالي براي تكثير نام تجاري خود مي باشد، و همچنين باعث افزايش آگاهي عمومي از نام تجاري خود است.
2. وايت ليبل باعث تقويت وفاداري مشتريان شما مي شود.
بديهي است كه محصولات شركت ديگري كه شما وايت ليبل آن هستيد را شما انتخاب كرده ايد و قابل اعتماد و رضايت بخش مي باشند. هر بار كه يك مشتري با استفاده از كالا با نام تجاري شما مواجه مي شود، كيفيت محصولات و خدمات، و رضايت آنها باعث وفاداري به برند شما خواهد شد.
3. وايت ليبل به شما امكان استفاده و سودآوري از كار متخصصان را مي دهد :
اگر توسعه دهندگان شركتهاي ديگر از تمركز و تخصص بر روي يك محصول برخوردار هستند و بهتر از شما مي توانند آن را توليد كنند، فقط به آنها هزينه وايت ليبل پرداخت كنيد و از درج نام تجاري خود روي محصول با كيفيت آنها لذت ببريد.
4.وايت ليبل امكان فروش يك محصول آزمايش شده را براي شما فراهم مي آورد.
محصولات شركتهاي ارائه كننده خدمات وايت ليبل در حال حاضر از طريق آزمايش بتا، تجديد نظر، عيب يابي، و بسياري ديگر از فرآيندهاي تنظيم به خوبي آماده ورود به بازار مي باشند و از آزمايشات فراوان گذر كرده اند. به جاي رفتن راهي پر هزينه و طولاني جهت عبور از اين فيلترها، شما مي توانيد محصول را در حال حاضر با اطمينان از آزمايشات انجام گرفته به مشتريان خود ارائه كنيد.
5. برچسب سفيد موجب صرفه جويي در زمان و پول شما مي شود.
ايجاد محصول خود، از ابتدا ممكن است يك ايده بسيار عالي در برخي زمينه ها به نظر برسد، اما تا زماني كه شما از قبل توليد آن را تجربه نكرده باشد ( با موفقيت ) ، احتمالا از تمام انرژي و منابع دقيق مورد نياز براي توليد آن محصول آگاه نخواهيد بود.
6. به شما حق انتخاب لوكس ترين را مي دهد.
وايت ليبل دنياي وسيعي از انتخاب را براي محصولات مناسب كسب و كار شما به شما خواهد داد.
مثال1 : مي خواهيد رستوراني باز كنيد و براي آن به ظرفهاي خود نياز داريد، براي يافتن ظرف مناسب انتخاب هاي بسياري وجود خواهد داشت كه مي توانيد لوكس ترين آنها را انتخاب كنيد و با نام رستوران خود از آنها استفاده نماييد.
مثال 2: شما يك مجموعه گردشگري هستيد كه مي خواهيد رزرواسيون آنلاين هتل ها و بليط هاي پرواز هاي بين المللي را در طراحي سايت خود لحاظ كنيد. با تحقيق و انتخاب لوكس ترين شركت ارائه دهنده خدمات وايـت ليبل وب سرويس رزرواسيون پرواز يا هتل، مي توانيد با نام شركت خود آن را در سايت اينترتي خود به فروش رسانيد.
7. وايت ليبل فشار را از روي دوش شما برمي دارد.
اگر مشتري مشكلي با محصول داشته باشد، شركت هاي ارائه كننده وايت ليبل مسئوليت و كار بر روي محصول در جهت توسعه و رفع عيوب را خواهند پذيرفت. شما با انتخاب مناسب شركت ارائه دهنده خدمات مناسب مي توانيد با خيال آسوده مشغول كار خود باشيد، در حالي كه مطمئن هستيد كه ارائه خدمات پس از فروش، توسط شركت ديگري انجام خواهد شد.



:: برچسب‌ها: وایت لیبل , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت , وب سرویس رزرواسیون پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

ويژگي هاي وب سايت گردشگري خوب براي جذب مخاطب

براي ساخت يك وب سايت گردشگري ابتدا بايد در نظر داشت كه نيازهاي هر مجموعه با نوع و تعداد مشتريان آنها رابطه مستقيم دارد. وب سايت هاي گردشگري كه در جذب مخاطب و مشتري موفق هستند به صورت اتفاقي اين موفقيت را كسب نكرده اند.
وب سايت هاي گردشگري كه در جذب مخاطب و مشتري موفق هستند عمدتا از ويژگي هاي مشتركي برخوردار هستند كه در ادامه شما را با برترين آنها آشنا مي كنيم :
- خودتان را به جاي مشتري خود فرض كنيد :
اپراتورهاي مجموعه هاي گردشگري، تورها و مقاصد خود را به صورت كامل مي شناسند. ولي آن تورها براي خيلي از مشتريان اولين تجربه در كشور مقصد مي باشد. براي مثال سال گذشته مردم از رفتن به تمام نقاط آفريقا به دليل بيماري ابولا منصرف شده اند، غافل از اينكه شيوع بيماري كيلومترها با آنها فاصله داشته است.
برخي از مسافران مقاصد خاصي را مد نظر دارند و با جستجو در مجموعه هاي گردشگري به دنبال يافتن بهترين گزينه مي باشند، پس مطمئن شويد كه در طراحي سايت خود، دلايلي كه شما را از رقيبان خود برجسته تر مي كند را ارائه كرده ايد. ساير مسافران به دنبال الهام گرفتن از سايت شما براي انتخاب مقصد خود هستند، پس مي بايست از عكسهاي با كيفيت، بزرگ و جذاب جهت نمايش مقاصد استفاده كنيد و مطالب مفيد ( به همراه كلمات كليدي ) در خصوص مقصد مورد نظر را در سايت خود قرار دهيد.
همچنين ارتباط ( Link ) بين تورهاي خود قرار دهيد، اگر شما چند تور مختلف براي يك مقصد يا كشور داريد مطمئن شويد كه به يكديگر متصل ( Link ) هستند تا مشتريان بتوانند بهترين گزينه مورد نظرشان را انتخاب كنند.
- كار كردن و دسترسي ها در سايت شما بايد ساده باشد :
اگر طراحي سايت شما براي بازديدكنندگان گيج كننده، آهسته يا دشوار باشد، آنها براي خروج از سايت شما و يافتن سايتي ساده تر، ترديد نخواهند كرد.
همه صفحات در سايت شما برابر نيستند، برخي از صفحات نماي اصلي و اوليه، ديگران اطلاعات زمينه و ثانويه هستند. از سوي ديگر صفحات تور، كليد فروش تورهاي شما هستند. با توجه به آن، بايد مطمئن شويد كه صفحات وب كليدي، داراي اولويت بيشتري از صفحات ديگر هستند. تمركز اصلي صفحه نخست بايد جستجو و يا مرور تورهاي شما توسط مردم باشد، پس حتما اين اولويت را در نظر داشته باشيد. ارائه نمونه اي از تورهاي شما مي تواند مثال خوبي در اين زمينه باشد.
هنگامي كه بازديد كننده اي تصميم به خريد يكي از تورهاي شما را داشته باشد، سايت شما بايد به دو هدف برسد :
1- ايجاد تمايل به باز كردن و مطالعه تور. با عكاسي خوب و شرح مناسب تورهاي شما
2- تشويق به خريد يا رزرواسيون آنلاين تور، مهم ترين بخش كل عمليات دكمه رزرواسيون آنلاين، فرم درخواست يا شماره آن است.
- نشان دهيد چه چيزي باعث برتري شركت گردشگري شما است :
در حالي كه تمام شركتهاي گردشگري در حال ارائه تورهاي منحصر به فرد مي باشند، شانس رقابت در فروش آن تورها تقريبا يكسان است. نشان دادن اينكه چرا تورهاي شما براي مسافرانتان گزينه مناسب تري است، عامل اصلي در فروش تورهاي شما خواهد بود. مشخصا ارائه اطلاعات و تشريح مناسب مقاصدتان به نحوه اي كه بازديدكنندگان سايت شما تصميم به سفر به آنجا را اتخاذ كنند امري مهم است، اما شما در اينجا نياز به اضافه كردن و نمايش برتري هاي خود نسبت به رقيبانتان خواهيد داشت و اين امر با طـراحي سايت گردشگري مناسب مقدور مي شود.
به عنوان مثال شما يك پيشنهاد براي "سيم ريپ" در كامبوج داريد، مسلما تمامي تورها "معابد انگكور وات" و "معبد بايون" را شامل مي شود. بايد عوامل مورد توجه در تفاوتهاي تورهاي خود را بيابيد - آيا شما هنگام طلوع آفتاب در آن مكانها براي عكاسي و رهايي از جمعيت زياد خواهيد بود؟ آيا تور شما شامل دوچرخه سواري و سواري بر روي فيلها خواهد بود؟ يا شايد شما معابد دور افتاده تر و خلوت تر را براي تورهاي خود در نظر گرفته ايد – اين عوامل موجب فروش قدرتمند شما خواهد شد.
- اعتبار شما و اطمينان به مخاطبان:
زماني كه مشتري توري را خريداري مي كند، مبلغ قابل توجهي را پرداخت مي كند در حالي كه هنوز هيچ خدماتي دريافت نكرده است. پس اطمينان يكي از موضوعاتي است كه باعث پيروزي شما مي شود. طراحي سايت مدرن و حرفه اي قدم اول شما خواهد بود. مردم با مشاهده وب سايت شما، شركت شما را قضاوت مي كنند.
دريافت پيشنهادات و نظرهاي مسافران نيز مي تواند به اعتماد مخاطبانتان كمك كند ( البته با فرض مثبت بودن آنها. ) به ويژه استفاده از سايتهاي ديگري كه در اين زمينه تخصص دارند. ( مثل Tripadvisor ) سعي كنيد مسافرانتان را پس از بازگشت از سفر، به نوشتن نظراتشان تشويق كنيد و نظراتشان را در سايت خود ( در بخش تورهاي مرتبط ) قرار دهيد.
- تصاوير زيبا و جذاب :
كيفيت تصاوير و سايز آنها ( همانطور كه از قبل به آن اشاره شد ) نقش بسزايي در جذب مشتريان شما خواهد داشت. تصاويري انتخاب كنيد كه مخاطب را ترقيب به مشاهده مقاصد كند.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , کلمات کلیدی , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

جايگاه اپـليكيشن هاي موبايل در انجام كارهاي روزمره و كاربردهاي ديگر آن

سرعت طراحي اپليكيشن ها و همچنين توليد اپليكيشن موبايل در چند سال گذشته بسيار بيشتر از قبل شده است. روز به روز گروه ها و اصناف بيشتري براي توليد اپليكيشن موبايل تخصّصي كار خود تقاضا دارند. طراحي اپ موبايل با توجه به نياز انسان به سرويس هاي گوناگون در زمينه هاي مختلفي انجام مي شود، از اپ هاي رايج مثل بازي ها گرفته تا طراحي اپليكيشن اختصاصي براي فروش برندها يا ايجاد ارتباط با سازمان ها.
در طول سال ها گوشي هاي موبايل از يك وسيله ارتباطي ساده به يك ابزار مهم براي انجام كارهاي روزمره تبديل شده اند. وضعيت بسياري از كسب و كارها با توجه به توليد اپليكيشن هاي مختلف تغيير اساسي كرده است. در زير به چند نكته در مورد جايگاه اپ ها روي زندگي روزمره اشاره شده است.
اپليكيشن موبايل و ارتباطات:
در زمينه ي ارتباطات اپ هاي زيادي توليد شده اند كه به راحتي به ما امكان ايجاد ارتباط تلفني و تصويري با آشنايانمان را در هر جاي دنيا مي دهند. كاري كه قبلاً از طريق كامپيوتر و نصب دوربين و ميكروفن روي آن، و بعد از گذراندن يك روند نسبتاً طولاني انجام مي شد، اكنون با فشار دادن يك آيتم بر روي گوشي ممكن شده است.
اپليكيشن موبايل و رسانه هاي اجتماعي:
در سال هاي گذشته و با گسترش اپليكيشن هاي موبايل، اكنون تقريباً همه ي رسانه هاي اجتماعي اپ خود را دارند. موبايل-اپ هاي رسانه هاي اجتماعي دسترسي به حساب كاربري را خيلي راحت تر كرده است. امروزه كمتر پيش مي آيد كه با كامپيوتر و يا حتي از طريق وبسايت آن رسانه و با مرورگر گوشي خود، وارد حساب كاربري شويم. اين امر ايجاد ارتباط با افراد از طريق رسانه هاي اجتماعي و بازاريابي الكترونيك و بسياري از كارهاي ديگر را ساده و سريع تر كرده است.
اپليكيشن موبايل و اوقات فراغت:
بسياري از ما زمان زيادي را با بازي كردن از طريق اپ هاي گوشي مي گذرانيم. بازي هاي زيادي توليد شده اند كه مربوط به گروه سني خاصي نيستند. طراحي اين اپ ها به صورتي است كه همزمان با بازي كردن، تمركز و حافظه ي شخص تقويت مي شود. اپِ سايت هاي پخش ويدئو دسترسي ما را به ديدن ميليون ها مطلب مختلف راحت تر كرده است. اپ هاي مربوط به خريد كتاب دسترسي آنلاين به كتاب هاي مورد علاقه مان را تسريع كرده است. بسياري از افراد ترجيح مي دهند كه از روي صفحه ي نمايش گوشي خود كتاب هاي مورد علاقه شان را بخوانند.
اپليكيشن موبايل و تجارت:
همانطور كه گفته شد انجام بسياري از كارهاي بانكي از طريق اپليكيشن هاي بانك ها به راحتي ممكن شده است. همچنين تبليغات در شبكه هاي اجتماعي هم به عنوان قسمتي از بازاريابي آنلاين، با استقبال زيادي مواجه شده است. بسياري از شركت ها به جاي روش هاي سنتي تبليغ ( از جمله تماس هاي مكرر تلفني ) به سمت تبليغ در شبكه هاي اجتماعي آمده اند.
اپليكيشن هاي موبايل نقش بسزايي را در سرعت انجام كارها و كيفيت انجام شدنشان بازي مي كنند. هر يك از ما به نوع خود از اپ هاي مختلفي استفاده مي كنيم، از بازي ها و اپليكشن هاي ويرايش عكس ها گرفته تا اپ هاي بانك ها كه انجام كارهاي بانكي را بدون نياز به رفت و آمد امكان پذير كرده اند. اپليكيشن هاي گردشگري به ما كمك مي كنند كه سفرهاي خود را به راحتي از طريق گوشي خود برنامه ريزي كنيم. اپليكيشن هاي موبايل در مسيري قرار گرفته اند كه به زودي به بخش جدا نشدني از زندگي مدرن تبديل خواهند شد.



:: برچسب‌ها: تولید اپلیکیشن موبایل , اپلیکیشن های موبایل , بازاریابی الکترونیک , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغ در شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

مطالبي درباره ي آپديت جديد ويندوز (Windows 10 Creators Update)

آپديت جديد ويندوز 10 شامل اضافه شدن قابليت 3 بعدي، توسعه ي بازي ها، تغييرات در مرورگر اينترنت، بالا رفتن سطح امنيتي ويندوز و ... است.
1- قابليت 3 بعدي:
قابليت سه بعدي امكان تجربه، ايجاد و به اشتراك گذاري در بعدي تازه را به همه مي دهد. از جمله برنامه ي نقاشي ويندوز (Paint 3D) كه با آن مي توانيد عكس هاي 2 بعدي را به سه بعدي تغيير دهيد. همچنين مي توانيد عكس و نوشته هاي 3 بعدي را در آن ايجاد و يا تغيير دهيد. اين گزينه مي تواند براي نشان دادن خلاقيت در طراحي سايت ها استفاده شود. سايت www.Remix3D.com براي به اشتراك گذاشتن و ايده گرفتن از ميليون ها كاربر ديگر طراحي شده است.
2- توسعه ي بازي ها:
وقتي مشغول بازي كردن هستيد با گرفتن همزمان كليد ويندوز به همراه كليد (G) نوار بازي ويندوز(Game Bar) نشان داده مي شود، كه در آنجا آيكن پخش آنلاين بازي را مي بينيد. با كليك كردن اين آيكن بدون نياز به هيچ نرم افزار ديگري بازي شما به صورت آنلاين پخش مي شود. اين گزينه براي افرادي كه دوست دارند خلاقيت خود را در بازي ها به ديگران نشان دهند مناسب است. نرم افزار از تكنولوژيي استفاده مي كند كه امكان پخش تقريباَ همزمانِ بازي شما براي بيننده ها را ايجاد مي كند (تاخير در پخش كمتر از يك ثانيه است و تمامي تصوير ها و صداهاي بازي ها را پوشش مي دهد.) در قسمت تنظيمات اصلي ويندوز گزينه ي (Gaming) جديداَ اضافه شده است كه با لوگوي (Xbox) آنرا مي بينيد. اين قسمت تمام گزينه هاي موجود ويندوز را در خود جمع كرده است كه شامل: نوار بازي (Game Bar)، ضبط ديجيتال بازي (GameDVR)، پخش آنلاين بازي (Broadcasting)، حالت بازي ويندوز (Game Mode) موقع بازي كردن، حالت بازي ويندوز را به راحتي مي توان با فشار دادن همزمان كليد ويندوز و كليد(G) و با كمك نوار بازي فعال يا غير فعال كرد. وقتي حالت بازي فعال است مايكروسافت منابع بيشتري را در اختيار شما مي گذارد، پس تجربه ي بهتر و روانتري از بازي كردن خواهيد داشت. در ضمن در حالت تمام صفحه اي (Full Screen) نوار بازي در آپديت جديد ويندوز بيشتر از 80 بازي محبوب براي شما نمايش داده مي شود.
3- تغيير كردن مرورگر اينترنت:
مايكروسافت اج (Microsoft Edge) در قسمت مديريت تب ها (Tabs)، برنامه هاي توسعه اي (Extensions) و بخش فروش كتاب گسترش داده شده است. تغييرات داده شده در مرورگر ويندوز از نظر سرعت آنرا از گوگل كروم (Google Chrome) و ساير مرورگر ها قوي تر كرده است. براي مثال در حالتي كه شارژر دستگاه وصل نيست اين مرورگر مي تواند 3 ساعت بيشتر از گوگل كروم ويديو را پخش كند. در قسمت تب ها امكاناتي براي آسانتر كردن نمايش آنها يا تقسيم بندي تب ها و همچنين وارد كردن صفحه هاي مورد علاقه تان (Favorites) از يك مرورگر ديگر در مرورگر جديد در نظر گرفته شده است.
4- بالا رفتن سطح امنيتي:
بخش امنيت ويندوز از منابع بروز آنلاين بسياري استفاده مي كند تا از دسترسي به اطلاعات شما توسط ديگران جلوگيري كند. قابليت ديگري از طريق يك نرم افزار ويندوز به وجود آمده كه اگر گوشي شما با كامپيوترتان جفت (Paired) شده باشند، و شما به همراه گوشي چند قدم از سيستم خود دور شويد، سيستم عامل روي حالت قفل شده تنظيم مي شود. همچنين در قسمت تنظيمات حريم خصوصي تغييراتي داده شده كه كاربران راحت تر بتوانند موارد مورد نظر خود را تغيير دهند. در پايان بايد گفت در قسمت فروشگاه ويندوز و دستيار ديجيتال ويندوز (Cortana) هم تغييراتي ايجاد شده است. قسمت عكس ها، نقشه ها، پخش موسيقي هم با اضافه شدن امكانات و اَپ هاي جديد پيشرفت زيادي دارند.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , آپدیت جدید ویندوز , طراحی وب سایت , وب سرویس ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

كاربرد و مزاياي استفاده از بك-لـينك ( Backlinks ) در بهينه سـازي سئو و افزايـش رنك

نحوه تاثيرگذاري بك لينك در سئو طي سال هاي اخير تغييراتي داشته است. در گذشته كيفيت وبسايت ميزبان بك لينك اهميت چنداني در رتبه بندي سايت ها نداشت. اما امروزه گوگل با ارائه كردن الگوريتم پنگوئن ( Penguin Algorithm ) معادلات قديمي را به كلي تغيير داده است. كيفيت سايت ميزبانِ بك لينك براي گوگل اهميت دارد.
در ابتدا مقدمه اي از سئو:
سئو ( SEO يا همان Search Engine Optimization ) به معناي بهينه سازي موتور جستجو است. يكي از پركاربرد ترين واژه ها در زمينه سئو بك لينك است كه در ادامه مقاله توضيحاتي در مورد آن داده خواهد شد. هدف از انجام خدمات گسترده و پيچيده سئو، به طور خلاصه افزايش رنك وبسايت (Page Rank) و راحت تر ديده شدن آن در صفحه (صفحات) اول موتورهاي جستجويِ مختلف است. بدون شك، در حال حاضر محبوب ترين موتور جستجو گوگل است و بسياري از خدمات سئو براي راحت تر ديده شدن وبسايت ها، بعد از جستجوي كاربران در گوگل انجام مي شوند.
فرايند بهينه سازي سئو به صورت چرخه اي مي باشد. به اين معنا كه بعد از رسيدن به نقطه مطلوب، بايد به صورت پيوسته از دستورالعمل هاي خاصي پيروي شود تا رتبه سايت افت نكند. نتيجه گرفتن از طريق بهينه سازي سئو وبساست، فرايندي است كه احتياج به زمان بيشتري نسبت به ادوردز دارد. ( Google AdWords روش متمركز شدن و سرمايه گذاري روي كلمات كليدي است. ) براي پيشرفتِ سايت خود، لازم است كه با متخصصين سئو در تماسِ مداوم باشيد. زيرا همان طور كه گفته شد، خدمات سئو به صورت چرخشي است و گاهي لازم است استراتژي هاي قبلي را براي افزايش رنك تغيير دهيد.
سئو شامل خدمات مختلفي مي شود كه در اين قسمت به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم:
استفاده از كلمات كليدي مناسب در مطالب و عنوان هاي سايت، فولدر بندي مناسب مطالب وبسايت و داشتن فايلSite Map يا نقشه سايت، جز اصلي ترين موارد بهينه سازي سئو هستند. تمركز روي محتواي مطالب وبسايت هم در افزايش رنك تاثير بسزايي دارد. ( به صورتي كه محتواي مطالب وبسايت با زمينه فعاليت مجموعه در ارتباط باشد. ) در ضمن داشتن لينك هاي داخلي ( Internal Links ) كه صفحات مختلف يك وبسايت را به هم وصل مي كند، در بهينه سازي سئو نقش زيادي دارد.
طراحي ريسپانسيو سايت به معناي واكنش گرا بودن وبسايت است. طراحي سايت بايد به گونه اي انجام شده باشد كه همه قسمت هاي صفحات وبسايت، روي دستگاه هاي مختلف از جمله موبايل، تبلت، لپتاپ، دسكتاپ و ... كامل و مرتب نشان داده شوند. در سال هاي اخير با گسترش استفاده از تلفن همراه براي انجام كارهاي اينترنتي به جاي دسكتاپ و لپتاپ، طراحي ريسپانسيو اهميت زيادي پيدا كرده است. اصطلاح Mobile-Friendly بودن يك وبسايت، به اين معنا كه سايت به صورت كامل و منظم روي تلفن همراه نشان داده شود.
UX يا User Experience به معناي اصلاح وبسايت بر اساس تجربه كاربران است. اين مرحله جز مراحل آناليزي سئو است. هدف از ارائه اين سرويس، نزديك شدن به بهترين حالت ممكن براي چيده شدن قسمت هاي مختلف وبسايت است. ( از جمله منوها، بخش تماس با شركت و ... ) بعد از انجام اين سرويس اكثر كاربران راحت تر با وبسايت ارتباط برقرار مي كنند و در نتيجه آمار بازديد از صفحات بالا مي رود. بالا رفتن بازديد از سايت به معناي حركت صحيح آن در مسير افزايش رنك است.
البته بهينه سازي سئو شامل مراحل مختلف و مهم ديگري هم هست. با پيشرفت تكنولوژي، سئو روز به روز در حال تغيير و تكامل است. به روز بودن دانشِ يك تيم سئو، اصلي ترين بخش ارائه خدمات با كيفيت بالا از سوي آنها را تشكيل مي دهد.
بك لينك چيست؟
براي تعريف آن ابتدا تعريف كلي لينك را مطرح مي كنيم. لينك ( پيوند ) به طور كلي همان ارجاع دادن كاربر از طريق كليك يا لمس كردن متن يا عكس، از صفحه اي به صفحه ديگر است. براي مثال لينك كردن يك كلمه در يك فايل Word به يك عكس در كامپيوتر، كه با كليك كردن كلمه يا عبارت لينك شده، عكس باز مي شود. در مرورگرها عبارتي كه لينك شده است، با رنگ آبي و با يك خط ممتد زير كل آن مشخص مي شود. اگر كاربر از يك نشاني وب به نشاني وب ديگري هدايت شود، به آن بك لينك گفته مي شود. در بحث سئو، وقتي مقصد لينك ها را از وبسايت هاي ديگر به سمت سايت مشخصي هدايت مي كنيد به اصطلاح از بك-لينك ( لينك پشتيبان يا ورودي ) استفاده كرده ايد. تعداد مراجعات از طريق بك لينك ها به وبسايت آمار بازديدكنندگان سايت را افزايش مي دهد. افزايش بازديد از سايت جز مهم ترين عوامل افزايش رنك است.
نكاتي درباره كاربرد صحيح بك لينك:
در صورتي بك لينك با ارزش حساب مي شود كه سايت مبدا ( كه كاربر از طريق آن به سايت مقصد هدايت مي شود ) معتبر باشد. اگر مطلبي را_كه شامل لينك هايي به صفحه اصلي يا مطالب مختلف وبسايت شماست_در سايت ديگري آپلود كرديد، آن سايت بايد داراي رنك و امتياز مناسبي باشد. به صورت معمول ارسال بك لينك از بلاگ ها هزينه اي ندارد. ولي در در برخي موارد وب مسترها ( مديران وبلاگ ) امكان ارسال بك لينك را از سايت خود مسدود مي كنند. ارسال بك لينك از اين سايت ها در بيشتر موارد، فقط با ثبت نام در سايت مورد نظر و پرداخت هزينه هاي ماهيانه يا ساليانه ممكن است. سايت هايي كه خدمات بك لينك را به صورت وسيع ارائه مي كنند داراي درجه بندي هاي مختلفي هستند. سرمايه گذاري در هر كدام از اين سايت ها هزينه هاي متفاوتي دارد. نرخ سايت مبدا بك لينك ها براي قرار دادن تبليغات متني، با توجه به درجه كيفيت سايت و ميزان بازديد آن تعيين مي شود.
در زمان خريد امتياز بك لينك از سايت مبدا بايد به ماهيت مطالب صفحه اي كه انتخاب شده دقت كرد. براي مثال سايت هايي كه مطالب spam ارسال مي كنند، نه تنها بك لينك مفيدي ندارند، بلكه در مواردي رنك سايت را هم پايين مي آورند. تعداد دامنه هاي اينترنتي ( Domains ) مجزايي كه بك لينك مي فرستند از تعداد بك لينك هايي كه يك دامنه خاص مي فرستد، مهم تر است. به عنوان مثال: در حالت اول شما در 10 دامنه مختف يك مطلب را ارسال مي كنيد و از هر دامنه 1 بك لينك داريد. حالت دوم اين است كه در يك دامنه خاص همان را مطلب مي گذاريد و از آن دامنه 10 بك لينك داريد. در الگوريتم رتبه بندي سايت ها، حالت اول براي افزايش رنك سايت مفيد تر است.
يك نكته بسيار مهم براي قوي تر كردن بك لينك ها، استفاده از كلمات كليدي وبسايت در بين لغات عبارتي است كه براي انجام تبليغ متني طراحي شده است. به اين عبارت ها Anchor Text گفته مي شود كه همان كلمات قسمت لينك شده هستند. به عنوان مثال شركت شما در زمينه طراحي سايت كار مي كند. اگر براي تبليغات آنلاين از روش تبليغات متني استفاده مي كنيد، بايد در متن لينك شده در سايت ميزبان از كلمات كليديِ سايت خود ( براي مثال: طراحي فوري سايت ) استفاده كنيد. با اين روش بك لينك هاي دريافتي شما ارزش بيشتري خواهند داشت. تبليغ از طريق نمايش متن يا عكس منتخب شما در يك سايت پربازديد تبليغ متني حساب مي شود. كه بك لينك هاي زيادي را به سايت مقصد مي فرستد. هزينه تبليغات به اين روش به صورت PPC ( پرداخت به ازاي كليك ) و معمولا در دوره هاي ماهيانه دريافت مي شود.
نحوه تاثيرگذاري بك لينك در مبحث سئو:
نحوه تاثيرگذاري بك لينك در مبحث سئو طي سال هاي اخير تغييراتي داشته است. در گذشته كيفيت وبسايت ميزبان بك لينك اهميت چنداني در رتبه بندي سايت ها نداشت. اما امروزه گوگل با ارائه كردن الگوريتم پنگوئن ( Penguin Algorithm ) معادلات قديمي را به كلي تغيير داده است. كيفيت سايت ميزبانِ بك لينك براي گوگل اهميت دارد. بهتر است در تبليغات متني به جاي عكس، بيشتر از متن استفاده شود تا ميزان مراجعه به سايت از طريق بك لينك بالا برود. استفاده از عكس ها بيشتر براي تبليغات در شبكه هاي اجتماعي تصوير گرا توصيه مي شود.


:: برچسب‌ها: بک لینک , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , کلمات کلیدی , ریسپانسیو ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

استفاده از وب سـرويس هاي گردشگري در رزرورواسيون بليط اتوبوس هاي بين شهري

وب سرويس ها و به خصوص انواع مختلف وب سرويس هاي گردشگري در سال هاي اخير نقش بسزايي را در سرعت انجام كارها بر عهده دارند. شركت هاي زيادي با بهره گرفتن از وب سرويس هاي مناسب كيفيت خدمت رساني خود را بالا برده اند. با استفاده از روش هاي نوين رزرواسيون آنلاين و صدور بليط، بسياري از تماس هاي خسته كننده براي پيگيري خريد و همچنين رفت و آمدهاي مكرر جهت صدور يا دريافت بليط حذف شده اند.
مقدمه:
بي ترديد حمل ونقل مسافران از طريق جاده از محبوب ترين روش هاي جابه جايي مسافران و گردشگران در ايران است. شايد در نگاهي كوتاه بتوان گفت استفاده ساده تر و مسافرت ارزان از دلايل عمده اين انتخاب و استفاده مردم از اتوبوس هاي بين شهري است. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در تعطيلات نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردين درمجموع حدود ١٢ ميليون نفر با هواپيما، قطار، اتوبوس، ميني‌بوس و سواري‌هاي عمومي سفر كردند. براين‌اساس گفته شد وسيله نقليه عمومي شماره يك ايرانيان اتوبوس است، پس از آن هواپيما و در رتبه بعدي قطار قرار دارد.
نحوه رزرو بليت هاي اتوبوس به روش قديمي:
با وجود پيدايش تكنولوژي وب سرويس ها و گسترش خدمات رزرواسيون آنلاين بليط و ... هنوز هم برخي از افراد رزرو و گرفتن بليط را به صورت حضوري انجام مي دهند. به اين صورت كه شخص با انجام تماس تلفني با دفاتر فروش بليط خدمات مسافرتي و اعلام نمودن مشخصات شناسايي خود، بليط را رزرو مي كند. سپس تا بازه زماني مشخصي (قبل از حركت اتوبوس) وقت دارد كه نسبت به حضور در محل فروش و گرفتن بليط خود اقدام كند. اين كه با وجود پيشرفت خدمات اينترنتي، هنوز هم عده اي از روش قديمي براي گرفتن بليط سفر خود استفاده مي كنند، طبيعتاً مشكلاتي را در شهرهاي مزدحمي مثل تهران ايجاد مي كند. از جمله افزايش ترافيك شهري و پايين آمدن كيفيت خدمات ارائه شده از شركت هاي اتوبوسراني. ( ممكن است فرد به دليل شلوغ بودن خيابان ها به موقع به پايانه اتوبوسراني نرسد و در نتيجه رزرو بليط براي او لغو شود.)
وب سرويس چيست؟
وب سرويس ها در تعريف فني، نرم افزارهايي آنلاين هستند كه از سرويس دهنده ( كارگزار ) از طريق كدهاي قابل تعريف (XML يا Json ) خدمات مورد نظر سرويس گيرنده را ارائه مي كنند. سرويس گيرنده از طريق كدهاي تعريف شده در قالب درخواست و پاسخ ( Response & Request ) خدمات مورد نظر خود را دريافت مي كند. با كمك وب سرويس ها، امروزه بسياري از خدمات رزرواسيون بليط، هتل و ... آنلاين انجام مي شوند.
وب سرويس هاي اتوبوس هاي بين شهري:
در راستاي بهبود كيفيت خدمات به مشتريان، و با كمك گرفتن از وب سرويس هاي گردشگري، بيشتر آژانس هاي مسافرتي معتبر امكان رزرو آنلاين بليط را در اختيار مشتريان قرار داده اند. در وب سرويس هاي رزرو بليط، درخواست هاي اوليه شامل مواردي چون مبدا، مقصد، تاريخ حركت، تاريخ برگشت و ... مي باشد. پاسخ هاي اوليه از كارگزار شامل اتوبوس هاي موجود نسبت به درخواست اعلام شده است. پس از انتخاب ماشين مورد نظر درخواست دوم ارسال مي شود كه شامل وارد كردن مشخصات مسافران مي باشد. در اين مرحله معمولا شما با پيغامِ تقاضاي ورود به سامانه سايت گردشگري مواجه مي شويد. با توجه به نحوه طراحي وب سرويس گردشگري، از شما درخواست آدرس ايميل يا كد ملي و يا شماره تلفن همراه صورت مي گيرد. رمزي را كه به عنوان كلمه عبور انتخاب مي كنيد، به شما كمك مي كند كه از طريق آن در صورت مراجعه مجدد به وبسايت گردشگري، رزرو و خريد بليط خود را به راحتي انجام دهيد. در درخواست سوم و نهايي در صورت تكميل مراحل پرداخت، درخواست صدور بليط سال مي شود و كارگزار نيز در پاسخ نهايي بليط را ارسال مي كند.
آژانس هاي مسافرتي سير و سفر، رويال سفر ايرانيان و ... از جمله آژانس هايي هستند كه با استفاده از وب سرويس گردشگري خدمات رزرواسيون آنلاين بليط را ارائه مي كنند.
افزايش استفاده از وب سرويس ها در زمينه گردشگري:
وب سرويس ها و به خصوص انواع مختلف وب سرويس هاي گردشگري در سال هاي اخير نقش بسزايي را در سرعت انجام كارها بر عهده دارند. شركت هاي زيادي با بهره گرفتن از وب سرويس هاي مناسب كيفيت خدمت رساني خود را بالا برده اند. با استفاده از روش هاي نوين رزرواسيون آنلاين و صدور بليط، بسياري از تماس هاي خسته كننده براي پيگيري خريد و همچنين رفت و آمدهاي مكرر جهت صدور يا دريافت بليط حذف شده اند. ( همان طور كه در قسمت صدور بليط به روش سنتي خوانديد. )


:: برچسب‌ها: وب سرویس های گردشگری , رزرواسیون آنلاین , وب سرویس , رزرواسیون بلیط اتوبوس ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1396 | نظرات ()