نوشته شده توسط : بهروز اسدی

5 مورد جديد براي بهبود رتبه و سئو وبسايت شما

آيا در حال نهايي كردن طراحي وبسايت خود هستيد؟ اگر چنين است قبل از راه اندازي نهايي اين مقاله را نيز مطالعه فرماييد.
پيش تر با موارد سئو در طراحي وبسايت آشنا شديم. اكنون به شما 5 مورد جديد را معرفي مي كنيم كه در سئو سايت شما حائز اهميت است و تاثير به سزايي در سئو وبسايت شما خواهد داشت.
1- تعيين كلمات كليدي به ازاي هر URL در سايت
هنگام طراحي وب سايت، كلمات كليدي مناسب عناوين صفحات وبسايت خود را انتخاب و ليست كنيد. كلمات كليدي انتخاب شده را در URL صفحات سايت خود قرار دهيد. عنوان صفحات و متا تگها نيز از موارد نياز است و مي بايست جدي گرفته شود. مطمئن شويد كه تمامي كلمات كليدي مهم در عناوين سايت و توضيحات متا وبسايت در نظر گرفته شود. پس از انجام اين مراحل، هنگام تحليل و آناليز رتبه و وضعيت وبسايت خود متوجه اهميت اين موضوع مي شويد.
2- دسترسي وبسايت، UX و كرالينگ (Crawling)
مطمئن شويد كه مطالب و صفحات شما در دسترس موتورهاي جستجو باشد كه در اين خصوص مي توانيد از كنسول جستجوي گوگل (Google Search Console) استفاده كنيد.
صفحات را بررسي كنيد و مطمئن شويد كرالرها (Crawlers نرم افزارهاي موتورهاي جستجو هستند كه رتبه و مطالب سايت ها را دسته بندي و تحليل مي كنند) به صفحات و مطالب سايت شما دسترسي دارند. همچنين از سهولت در دسترسي به سايت شما از پلتفرمهاي گوناگون همچون موبايلها، مرورگرهاي متفاوت و براي تمامي مخاطبين مطمئن شويد.
3- ابزارهاي تجزيه و تحليل
يكي ديگر از موارد تجزيه و تحليل وبسايت است. اين ابزارها كه معروفترين آنها Google Analytics مي باشد همواره در زمينه سئو بسيار حائز اهميت بوده و ابزارهاي جديدتري در سال 2017 ارائه شده است كه بهره گيري از آنها به شما كمك بسزايي خواهد كرد.
4- Rich snippets
Rich Snippets (ريچ اسنيپت) از يك سري كدهايي تشكيل شدن كه براي توصيف اطلاعات و داده هاي نشانه‌گذاري شده وب سايت ها استفاده مي‌شود. ريچ اسنيپت ها به موتورهاي جستجو كمك مي‌كند تا موضوع و محتواي يك وب سايت را راحت‌تر درك كنند. با اين وجود، موتورهاي جستجو پا را يك قدم فراتر گذاشته و از اين اطلاعات براي نمايش بهتر نتايج جستجو استفاده مي‌كنند تا كاربران بتوانند اطلاعات مورد نياز خود را راحت‌تر از موتورهاي جستجو دريافت كنند. Rich Snippets از داده‌هاي نشانه گذاري شده يا همان داده هاي ساختار يافته (Structured data) ايجاد مي‌شود و Rich Snippets خود جزئي از Rich Answers ها هستند.
5- Schema tags
Schema مجموعه اي از اطلاعات كوچك است كه با بياني مشخص و از پيش تعيين شده در سايت قرار ميگيرند. اين روش از نشانه گذاري كار، تجزيه و تحليل اطلاعات سايت را براي موتورهاي جستجو خيلي ساده تر و موثر تر كرده و موتور هاي جستجو قادر خواهند بود نتايجي را كه مرتبط با سوال جستجو شده كاربر باشد به نمايش بگذارند.
اگر تاكنون وبسايت خود را ساخته ايد و در طراحي وب سايت خود اين موارد را در نظر نگرفته ايد، لازم است قدمي به عقب برداشته و اين موارد را نيز در سايت خود اعمال كنيد. چنانچه امكان اضافه كردن آنها براي شما مقدور نيست، از يك شركت خدمات سئو مناسب بهره بگيريد.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , طراحی وبسایت، طراحی وب سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

مواردي كه آژانس هاي مسافرتي ( يا هتل ها ) براي موفقيت به آن ها نياز دارند

طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طراحي سايت آژانس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
همانطور كه در مقالات قبلي به تفصيل اشاره شد، طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم.
1- وب سايت:
طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم. طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
مختصات دقيق محل آژانس يا هتل از طريق Google Map نيز بايد در قسمت تماس با ما آورده شود. مواردي مثل داشتن بالاي وبسايت روي دستگاه هاي مختلف، محتواي كافي، راحتي كاربران در استفاده از سايت ( User-friendly ) و ساير موارد بهينه سازي سئو، همگي بايد در طراحي سايت لحاظ شوند. در ضمن وب سرويس گردشگري كه براي ارائه خدمات رزرواسيون آنلاين پرواز، اتاق و ... از آن استفاده مي شود، بايد به بهترين شكل پياده سازي شده باشد. در غير اين صورت شانس آژانس يا هتل براي جذب كاربران و جلب رضايت مشتريان به شدت كاهش مي يابد.
2- شبكه هاي اجتماعي:
شبكه هاي اجتماعي امروزه به راه آسان و نسبتا ارزاني براي تبليغ خدمات تبديل شده اند. با افزايش تعداد كاربران، تعداد شبكه هاي اجتماعي و انواع آن ها نيز رو به گسترش است. اما در زمان تبليغ براي آژانس هاي مسافرتي و هتل ها توصيه نمي شود كه روي كميت و تعداد شبكه هاي اجتماعي تمركز و سرمايه گذاري زماني و مالي صورت گيرد. بلكه استفاده از تعداد كمتري از شبكه هاي اجتماعي كه بازده بيشتري دارند و گذاشتن پست هاي بهينه و تاثيرگذار كه با فضاي هر شبكه هماهنگ باشند ( كيفيت بيشتر پست ها )، بيشتر از گذاشتن پست هاي يكسان در تعداد زيادي از شبكه ها موثر است.
3- ايميل هاي تبليغاتي:
آژانس هاي مسافرتي و هتل ها بايد از طريق ارسال ايميل هاي دسته اي با مشتريان خود در تماس باشند. معرفي تورها و خدمات جديد از طريق ارسال ايميل هاي انبوه بسيار موثر است. نكته مهم در ارسال اين گونه ايميل ها انتخاب موضوع و نوشتن توضيحات است كه بايد به زباني ساده بيان شوند و تا جاي ممكن از حالت شعاري و تبليغات محض دور باشد تا در جذب مخاطب مفيد واقع شوند.
4- جذب مخاطب ارگانيك:
درباره تفاوت مخاطبين ارگانيك و پرداختي در مقاله هاي پيشين صحبت شده است. صاحبين آژانس هاي مسافرتي بايد سياست هاي خود را به گونه اي تنظيم كنند كه بعد از گذشت چندين ماه از طراحي سايت خود در صدر ليست صفحات جستجو قرار بگيرند. اين امر با رعايت اصول سئو و بهينه سازي سئو سايت ها امكان پذير مي شود.
اگرچه جذب مخاطبين پرداختي ( براي مثال با استفاده از سرويس ادوردز گوگل ) براي فصول خاص سال مثل تابستان كه ميزان مسافرت ها بالا مي رود مفيد است، اما بايد در نظر داشت كه كاربران به طور پيوسته در حال جستجو در اينترنت مي باشند و بسياري از آن ها در فصول خلوت تر به جستجوي تورها و انتخاب مقاصد سفرهاي سال آينده خود مي پردازند. در نتيجه آژانس هايي سود اصلي را خواهند داشت كه با جستجوي كاربران در گوگل و بدون استفاده از خدمات تبليغاتي در صفحات اول جستجو جاي گرفته باشند.
5- بلاگ:
در زمان طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها قرار دادن قسمت بلاگ بسيار مهم است. مهمتر از آن نحوه استفاده از بلاگ سايت است. بلاگ يك وبسايت جاي انجام تبليغات نيست! براي انتخاب موضوع هاي نوشته شده در بلاگ، قبل از هر چيز سه موضوع را از خود بپرسيد: اول اين كه آيا مطلب ارسالي شما توسط افرادي كه براي شما بيشتر اهميت دارند خوانده مي شود؟ دوم اين كه كاربراني كه با مجموعه شما آشنايي ندارند، موضوع مطلب ارسالي شما را جستجو خواهند كرد؟ و مطلب سوم اين است كه آيا همان كاربر ناآشنا با مجموعه شما حاضر به اشتراك گذاري موضوع در شبكه هاي اجتماعي است؟
براي مثال دو موضوع زير هر دو مي توانند در يك بلاگ نوشته شوند، اما به راحتي مي توان فهميد كه كدام موضوع در جذب مخاطب بهتر عمل مي كند: الف ) مطلبي در مورد اتاق هاي بازسازي شده هتلي با طراحي مدرن و آخرين امكانات روز در منطقه اي خاص
ب ) مطلبي در مورد 5 رستوران برتر در همان منطقه
6- تبليغات:
تبليغات جز اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت است و نه تنها براي شروع ( و حتي قبل از شروع ) لازم است، بلكه همواره در ادامه مسير موفقيت بخشي از سود حاصل را بايد براي تبليغات كنار گذاشت. امروزه تبليغات و دامنه آن بيش از هميشه گسترش پيدا كرده است. براي تبليغ آژانس هاي مسافرتي و هتل ها هم همانند ساير صنايع و خدمات ديگر روش هاي گوناگوني وجود دارد: از تبليغات چاپي گرفته تا تبليغات تلوزيوني. در بحث ديجيتال ماركتينگ تبليغات شامل تبليغات بنري يا متني در وبسايت هاي پربازديد، تبليغات ويديويي در شبكه هاي اجتماعي تصوير گرا، تبليغات در ساير شبكه هاي اجتماعي، استفاده از خدمات گوگل ادوردز و ... مي شود. انتخاب نوع تبليغات بستگي به ميزان بودجه و استراتژي آژانس هاي گردشگري و هتل ها دارد.
جمع بندي:
بهره گرفتن از تمامي موارد نوشته شده در بالا، براي آژانس هاي گردشگري و هتل ها لازم هستند. با داشتن يك استراتژي مناسب و بهره بردن همزمان از همه موارد فوق، يك آژانس يا هتل مي تواند گام بزرگي در جاده پيشرفت و موفقيت بردارد.



:: برچسب‌ها: تبلیغات بنری , تبلیغات ویدیویی , طراحی سایت ریسپانسیو , طراحی اپلیکیشن موبایل , بهینه سازی سئو , دیجیتال مارکتینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

دلايل برتري استفاده از وايت ليـبل نسبت به بنا كردن كسب و كار از نقطه اوليه

با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
مقدمه:
در بيشتر موارد كارفرمايان در زمان راه اندازي كسب و كار جديد به دنبال راه هايي هستند كه انجام دادن همه كارها از طريق پتانسيل هاي موجود در مجموعه صورت گيرد. اين روش در گام هاي اول معمولا به نتيجه مطلوب نمي رسد، به دلايل زير:
1- زماني كه مجموعه قصد دارد انجام تمامي كارها را از صفر تا صد با نيروي انساني خود و بدون توجه به تجربيات هم صنفان خود جلو ببرد، به صورت خودكار اشتباهات ديگران را تكرار خواهد كرد.
2- رفتن مسيري كه قبلا توسط هم صنفان طي شده است ( همراه با تكرار اشتباهات آن ها ) باعث هدر رفتن پتانسيل كاري نيروي انساني مي شود و تكرار اشتباهات و انجام دوباره كارها باعث كم شدن انگيزه نيروي انساني مي گردد.
3- شركت براي يافتن راه حل هاي مناسب براي رسيدن به بيشترين بازده، كه البته قبلا در زمينه يك كسب و كار مشخص تجربه شده اند و موجود هستند، منابع مالي زيادي را هدر خواهد داد.
تمامي موارد فوق و ضررهايي كه يك مجموعه ممكن است در مسير شروع كسب و كار متحمل شود با استفاده از راه حل ساده اي به نام وايت ليبل ( White Label ) قابل پيشگيري و يا حل هستند.
توضيحاتي در مورد وايت ليبل:
وايت ليبل به اين معنا است كه مجموعه ارائه دهنده خدمات، يك محصول را از منبع ديگري با پشتيباني كامل خريداري مي كند، سپس نام تجاري و هويت خود را بر روي آن قرار مي دهد و آن را به فروش مي رساند. در اين حالت خريدار فرض مي كند كه در حال خريد محصول شركتي است كه آرم آن را روي محصول مي بيند. توليد كننده محصول در اين روش از تجارت نيز مي تواند به اين صورت سود ببرد كه تمركز خود را بر روي پيدا كردن روش هاي توليد محصول با كمترين هزينه بگذارد.
در ضمن با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
استفاده از وايت ليبل مختص به صنعت و يا زمينه تجاري خاصي نيست و در هر زمينه اي مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. در ادامه به برخي از مزاياي استفاده از وايت ليبل به جاي روش هاي سنتي يا عرضه مستقيم اشاره شده است.
مزاياي استفاده از وايت ليبل:
1- سريع و آسان بودن تجارت با وايت ليبل: استفاده از وايت ليبل در زمان هايي كه در شاخه اي خاص از تجارت يا صنعت، خدمات جديدي ارائه مي شوند، براي ارائه دادن اين چنين خدماتي بسيار سودمند است.
2- رضايت بيشتر مشتريان: با استفاده از وايت ليبل سرعت روند توليد محصول يا ارائه خدمات ( مثل خدمات رزرواسيون آنلاين ) به شدت افزايش مي يابد، زيرا طبيعتا نيازي به طي كردن روند مذكور از نقطه صفر نيست. آنچه كه براي مشتريان اهميت دارد سرعت و كيفيت ارائه خدمات است كه با استفاده از وايت ليبل، مشتريان بسيار راحت تر به خدمات مطلوب خود خواهند رسيد.
3- مقرون به صرفه بودن وايت ليبل از نظر مالي و زماني: در برخي موارد صاحبين صنايع يا مشاغل از نظر مالي مشكلي با شروع كردن توليد يا ارائه محصول يا خدمتي خاص از نقطه صفر ندارند. اما فاكتور زمان هم امروزه و با پيشرفت روزافزون تكنولوژي اهميت بسيار زيادي پيدا كرده است. بايد در نظر داشت كه ميزان زماني كه يك نفر به طور متوسط براي توليد يا ارائه خدمتي خاص صرف مي كند، با استفاده از وايت ليبل مي تواند در زمينه هاي ديگر براي مجموعه صرف شود و باعث شكوفايي بيشتر خدمات و يا محصولات گردد.
وايت ليبل و وب سرويس در آژانس هاي مسافرتي:
با توسعه نرم افزارهاي مختلف و همچنين جريانات صنفي در خريد بليط هواپيما و خدمات گردشگري، بازار ايران به شدت داغ شده و فعالين آن در حال تكاپو و پيشبرد برنامه هاي خود هستند. با توجه به اين شرايط تامين كنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نيز نقش خود را به درستي ايفا نموده اند به طوري كه با ايجاد بستر مناسب نرم افزاري امكان فروش آنلاين را براي آژانس هاي مسافرتي فراهم نموده اند.
وايت ليبل يك قالب آماده و ساده اي از يك سايت جستجوگر و رزرواسيون خدمات گردشگري ( مثل رزرواسيون پرواز هاي داخلي ) مي باشد كه امكان فروش اينترنتي را به آژانس مسافرتي مي دهد. اين سرويس انعطاف پذيري و قابليت هاي زيادي نداشته و تنها امكان فروش آنلاين را فراهم مي نمايد.
معمولا سرويس وايت ليبل هزينه لايسنس (License) كمتري نسبت به وب سرويس داشته و با توجه به مزاياي ذكر شده گزينه مناسبي براي آژانس هاي مسافرتي مي باشد چرا كه با كمترين هزينه مادي، زماني و انرژي تبديل به يك آژانس مسافرتي آنلاين، OTA ياOnline Travel Agency مي شوند.



:: برچسب‌ها: وایت لیبل , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت , وب سرویس رزرواسیون پرواز , رزرواسیون پرواز های داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

10 نكته براي انتخاب شركت سئو مناسب كسب و كار شما

زمان انتخاب يك شركت سئو تداخل و حجم اطلاعات در اين خصوص، باعث سردرگمي در انتخاب شركت مناسب براي شما مي شود. از آنجايي كه كسب و كار شما ركن مهم شركت شما است، شما نمي توانيد كه اين امر حيـــاتي (سئو) را به هر شركتي بسپاريد. همانطور كه حتما تا كنون متوجه شده ايد در زمينه سئو زمان به ضرر شما در حال حركت مي باشد. به ازاي هر روزي كه شما با بهينه سازي سايت خود درگير هستيد، در حال از دست دادن درآمد و عقب رفتن نسبت به رقباي خود هستيد.
براي رفع برخي از اين سردرگمي ها، 10 مورد را كه هنگام تحقيق و انتخاب شركت سئو مورد نظر خود بايد مد نظر داشته باشيد را ارئه كرده ايم.
1- حجم :
يك شركت سئو خوب بايد بتواند براي سايتها با حجمهاي متفاوت، تعرفه هاي متناسبي ارائه كند. براي سايتهايي از 1 صفحه تا 1000 صفحه.
2- رتبه صفحه (Page Rank) :
شركت سئو مي بايست مسير و روشهاي مورد نظر براي كسب رتبه و موقعيت سايت شما را ارائه كند. اين امر نيازمند به استفاده از ابزار آناليز است كه در برخي موارد شامل هزينه اندك نيز مي باشد.
3- بهينه سازي كلمات كليدي :
بهينه سازي كلمات كليدي يكي از حيــاتي ترين امور سئو سايت شما است. شركت سئو منتخب شما بايد بتواند كلمات كليدي شما را تحليل و ارزيابي كند و در صورت لزوم كلمات كليدي گوناگون ديگري نيز به شما پيشنهاد كند. چه در ابتداي پروژه و چه در طول آن.
4- استراتژي لينكها :
شركتهاي سئو خوب قابليت تجزيه و تحليل لينكهاي سايت شما را دارند و با استفاده از تجزيه و تحليل ها، لينكهايي را جهت كسب رتبه و موقعيت بهتر به شما معرفي و يا براي شما تهيه مي كند.
5- پشتيباني :
نياز به توضيح زيادي در اين خصوص وجود ندارد، زيرا پشتيباني خدمات شما يكي از مهمترين امور آسايش شما از روند پروژه و موفقيت شما است. شركت سئو مي بايست همواره در دسترس بوده و همواره در خصوص برطرف كردن موارد پيش روي شما تلاش كند.
6- زمان :
شركتهاي سئو خوب براي شما برنامه اي ارائه مي كنند كه طبق آن شما در طول پروژه بتوانيد بر امور خود تمركز كرده و زمان زيادي را براي شما آزاد كند.
7- هزينه و تعرفه :
شركت سئو بايد بتواند براساس بودجه شما براي شما برنامه ريزي كند. سعي كنيد همواره حدود قيمت خدمات سئو را مطلع شويد و از انتخاب قيمتهاي گران و خيلي ارزان بپرهيزيد.
8- ارتباط :
شركت سئو بايد تمامي اطلاعات ارتباطي شما را داشته باشد و همچنين شما نيز اطلاعات تماس شركت را داشته باشيد تا همواره از روند پروژه مطلع شويد.
9- گزارشات :
شركت سئو خوب شما را همواره با ارائه گزارشات در خصوص گذشته، حال و آينده ي كسب و كارتان مطلع مي كند. با اين گزارشات شما ديد بهتري از موقعيت خود و رقباي خود خواهيد داشت.
10- اطلاعات فني :
شركتي كه امور سئو شما را به دست مي گيرد بايد با كسب و كار شما آشنا باشد. در غير اين صورت نمي توان روي برنامه ريزي اي حساب كرد كه تحليل صحيحي از آن كسب و كار نداشته باشد.
اگر سايت شما نياز به بهينه سازي سئو دارد، خودتان مي توانيد اين كار را انجام دهيد ولي انجام صحيح آنها نيازمند كسب تجربه و مطالعه گسترده در زمينه سئو خواهد بود. سايت ها و منابع گوناگوني در اينترنت براي آموزش سئو سايت وجود دارد كه بسياري از آنها اعتبار و ارزش چنداني ندارند و يا ديگر منسوخ شده اند. معمولا هزينه اي كه به يك شركت سئو معتبر مي پردازيد در قبال اين زمان و ريسك اشتباه احتمالي شما، خواهد بود و با نگاهي دقيق تر متوجه خواهيد شد كه اين هزينه كاملا به صرفه است. سئو سايت كاري زمانبر و پرزحمت است كه نيازمند صبر و حوصله زيادي مي باشد. انجام تغييرات كوچك و بزرگ در سايت شما توسط شركت سئو نيازمند زمان حداقل دو هفته تا يك ماه جهت تاثير بر ميزان ورودي گوگل و جايگاه شما در نتايج جستجو مي باشد. با توجه به جزئيات زياد در علم سئو و پيچيدگي آن در عين سادگي، نميتواند كاري ارزان باشد. همانطور كه پيشتر نيز اشاره شد، قبول سئو سايت شما در مقابل پرداخت هزينه كم توسط يك شركت سئو اولين جرقه براي عدم اعتماد شما و بررسي بيشتر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , بهینه سازی سئو , طراحی سایت , سیستم های مدیریت محتوا , افزایش رنک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

تقسيم بندي اپـليكيشن هاي موبايل بر اساس انواع ساختار و عملكرد آن ها

با توجه به آمار جهاني كه نشان دهنده استفاده بيشتر از گوشي هاي همراه هوشمند نسبت به دسكتاپ ها و لپ تاپ ها مي باشد، جهت پيشرفت در هر زمينه و تجارتي، طراحي سايت ريسپانسيو و هماهنگ با اپليكيشن موبايل آن سايت از جمله مهم ترين عوامل پيشرفت آن كسب و كار است. براي مثال در زمينه گردشگري آمار ها نشان دهنده افزايش كم سابقه ميزان مسافرت ها و همزمان افزايش استفاده كاربران از اپليكيشن هاي گردشگري است. در نتيجه هر آژانس مسافرتي كه قصد موفق شدن در زمينه كاري خود و سبقت گرفتن از رقيبان را دارد...
مقدمه:
روش هاي گوناگوني براي طراحي اپليكيشن موبايل موجود است، اما تنوع روش ها و تكنولوژي هاي مورد استفاده و پلتفرم هاي موردنياز و مدت زمان موردنياز جهت ساخت اپليكيشن، سوالاتي را پيش روي توسعه دهندگان قرار مي دهند. با معرفي گوشي آيفون در سال ۲۰۰۷، دنياي موبايل ميزبان انقلاب بزرگي شد. از آن زمان تاكنون ميليون ها اپليكيشن با استفاده از پلتفرم ها و فريم ورك هاي بيشمار پديد آمده اند.
انواع اپليكيشن هاي موبايل:
اپليكيشن هاي موبايل را مي توان در سه دسته عمده قرار داد:
1- وب اپليكيشن ها : نسخه ريسپانسيو يك وبسايت است كه طراحي اپليكيشن آن براي گوشي هاي هوشمند صورت گرفته است.
2- اپليكيشن هاي نيتيو ( Native ) : كارآيي، جذاب ترين مزيت اپليكيشن هاي نيتيو مي باشد. اپليكيشن هاي نيتيو بسيار جذاب هستند و براي بازي ها قادر به بهره گيري از منابع گوشي و سيستم عامل مي باشند. براي مثال پلتفرم آي او اس را در نظر بگيريد، چنانچه مايل به ساخت يك اپليكيشن نيتيو براي آي او اس باشيد، لازم است تا يك زبان برنامه نويسي جديد به نام Objective-C يا سوئيفت را فرا بگيريد.
3- اپليكيشن هاي هيبريد ( Hybrid ) : اپليكيشن هاي هيبريد همواره محبوب بوده و هستند، اين اپليكيشن ها در حقيقت ارائه دهنده تركيبي از طراحي اپليكيشن هاي وب و نيتيو مي باشند. تكنولوژي هاي استفاده شده جهت طراحي اپليكيشن موبايل هاي هيبريد مشابه تكنولوژي هاي استفاده شده در وب اپليكيشن ها يعني اچ تي ام ال، سي اس اس و جاوا اسكريپت است.
دسته بندي اپليكيشن هاي موبايل بر اساس عملكرد:
مشخص شدن نوع اپليكيشن موبايل به كاربران كمك مي كند تا بتوانند به اپليكيشن موبايل مورد نظر خود، بهتر و سريعتر دسترسي داشته باشند و قبل از دانلود و يا سفارش طراحي اپليكيشن موبايل اختصاصي خود بدانند كه كاركرد اين اپليكيشن موبايل در چه حوزه اي مي باشد:
1- اپليكيشن موبايل بازي ها: مختص بازي كردن مي باشند از هر نوع و زير شاخه هاي مختلف هستند. برخي از زير شاخه هاي بازي هاي موبايلي عبارتند از: ماجرايي ( Adventure )، معما ( Puzzle )، اجتماعي ( Social)، ورزشي ( Sports)، استراتژي ( Strategy) و ...
2- اپليكيشن موبايل تجاري: آنچه كه مربوط به كسب و كار شركت ها، اعم از حسابداري، نيروي انساني، رشد بخش هاي مختلف و ... مي باشد. اين اپليكيشن ها امور مربوط به كسب و كار و تجارت را تسهيل مي كند. برخي از زير شاخه ها عبارتند از: مديريت اسناد ( Document Management )، دسكتاپ از راه دور (Remote Desktop )، كاريابي ( Job Search Resource )، مديريت منابع سازمان (Enterprise Resource Management ) و ...
3- اپليكيشن موبايل آموزشي: در اين نوع از اپليكيشن موبايل، كاربر موضوعات مختلف را فرا مي گيرد. اين اپ ها مي توانند به صورت خيلي ساده و معمولي، نوشته هايي را به شما ارائه دهند و يا اينكه با استفاده از حالت هاي پيچيده تر، به صورت محاوره اي عمل كنند. برخي از زير شاخه ها: لغت ( Vocabulary)، يادگيري زبان ( Language Learning)، جغرافيا ( Geography )، ستاره شناسي ( Astronomy) و ...
4- اپليكيشن موبايل سرگرمي: اين دسته از اپ ها براي كاربر، به عنوان گذراندن وقت و ايجاد سرگرمي عمل مي كنند. براي مثال پخش كننده هاي موزيك از اين دسته هستند. براي اين دسته بندي به سختي مي توان تعريف دقيقي ارائه داد. اما نكته مهم اين است كه جزو يكي از دسته هاي پركاربرد هستند. برخي از زير شاخه ها: تلويزيون، فيلم، تغيير دهنده هاي صدا (Voice Manipulation )، توليد آثار هنري (Art Creation) و ...
5- اپليكيشن موبايل كاربردي: در موبايل شما حتما ابزار هايي مانند ويروس ياب، چك كننده وضعيت شارژ باطري و ... وجود دارد. اپليكيشن هايي كه مانند يك ابزار براي كارهاي گوشي عمل مي كنند، جزو اين دسته قرار مي گيرند. برخي از زير شاخه ها: ماشين حساب، چراغ قوه ( Flashlights)، قفل صفحه نمايش براي اپ هاي مختلف و مجزا (Screen Locks )، اسكنر باركد ( Bar Code Scanners )، كنترل از راه دور ( Remote Controls ) و ...
6- اپليكيشن موبايل گردشگري: معرفي مكان هاي زيبا، مكان هاي اقامتي، نمايش زمانبندي حركت وسايل نقليه، از مواردي است كه در اين اپليكيشن ها مورد بررسي قرار مي گيرد. برخي از زير شاخه ها: رديابي پروازها ( Flight Tracking )، راهنماي شهر ( City Guides )، رزرواسيون هتل، ماشين و ... ( Hotel, Car Rental & …)، برنامه ريزي تعطيلات ( Vacation Planning )، حمل و نقل عمومي ( Public Transportation ) و ...
7- اپليكيشن موبايل كتاب: برخي از اپليكيشن هاي موبايل به صورت ديجيتال كتاب هايي كه به صورت رسمي به چاپ و نشر رسيده اند را به شما ارائه مي دهند. برخي از زير شاخه ها: رمان ( Novel )، متون مذهبي، طنز و …
8- اپليكيشن موبايل سلامت و تناسب اندام: يك نمونه از اين اپليكيشن ها، اپليكيشن Pedometer ميزان پياده روي شما را ثبت مي كند. برخي از زير شاخه ها: يوگا ( Yoga ) كاهش وزن ( Weight Loss)، ترك سيگار و ...
جمع بندي:
با توجه به آمار جهاني كه نشان دهنده استفاده بيشتر از گوشي هاي همراه هوشمند نسبت به دسكتاپ ها و لپ تاپ ها مي باشد، جهت پيشرفت در هر زمينه و تجارتي، طراحي سايت ريسپانسيو و هماهنگ با اپليكيشن موبايل آن سايت از جمله مهم ترين عوامل پيشرفت آن كسب و كار است. براي مثال در زمينه گردشگري آمار ها نشان دهنده افزايش كم سابقه ميزان مسافرت ها و همزمان افزايش استفاده كاربران از اپليكيشن هاي گردشگري است. در نتيجه هر آژانس مسافرتي كه قصد موفق شدن در زمينه كاري خود و سبقت گرفتن از رقيبان را دارد، در ابتدا نياز به يك سايت گردشگري ريسپانسيو دارد. مهم تر از آن سفارش گذاري طراحي اپليكيشن گردشگري است كه با سايت گردشگري آژانش هماهنگ باشد.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن گردشگری،ریسپانسیو،اپلیکیشن موبایل،طراحی سایت ریسپانسیو،طراحی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()