نوشته شده توسط : بهروز اسدی

10 نكته سئو براي توليد كنندگان محتواي وب سايت ها

محتوا و سئو هر دو قطعاتي از پازل هستند كه باعث تكميل آن مي شوند. برخي باور دارند كه مي توان بدون سئو و تنها با توليد محتواي مناسب نيز عملكرد خوبي داشت، اما اين مساله غير ممكن است و تنها با در نظر داشتن هر دوي آنها، كسب رتبه خوب در موتورهاي جستجو ممكن مي باشد.
پس از طراحي وب سايت، طبق آخرين استانداردهاي گوگل ، توليد محتواي جذاب ، مرتبط و كاربرپسند امري ضروري براي ارتقا رتبه سايت در گوگل است ؛ طبق آخرين الگوريتم هاي گوگل بدون توليد محتوا هرگز نمي توانيد در كلمات رقابتي رتبه ي مناسب را كسب كنيد. بدون رعايت موارد سئو مطالب و محتواي سايت شما در صفحه 50 موتورهاي جستجوگر خواهد بود و همه ما خوب مي دانيم كه ترافيك بازديد از اين صفحات ناچيز خواهد بود. به صورت مشخص سئو و رتبه سايت شما به محبوبيت محتوا و مقالات سايت شما رابطه مستقيم دارد. در ادامه با 10 نكته آشنا مي شويد كه هم در زمينه سئو و هم محتواي مناسب به شما كمك مي كند.
1- براي مخاطبانتان بنويسيد:
اول بودن اين نكته نشان از اهميت آن است. مطالب و محتوايي توليد كنيد كه صرفا براي مخاطبانتان باشد و سوالاتشان را پاسخ دهد. همه پست ها مطالب سايت شما نبايد در مورد خدمات و محصولات شما باشد، كافي است همه مطالب از كسب و كار مشابه بيزنس شما باشد. توليد مطالب مفيد و جذاب باعث پيشرفت شركت شما در اين رقابت خواهد بود.
2- زير سقف نگه داشتن همه مطالب:
از ترافيك و امتياز بازديد از مطالبتان با بارگزاري مطالب اصلي در يك دامنه بهره مند شويد. براي مثال اگر شما بلاگي داريد كه محتوايي در آن توليد و ارائه مي كنيد، مطالب و محتواي آن را قبل از بارگزاري در بلاگ، در سايت اصلي خود قرار دهيد. اين امر باعث پيشرفت سريعتر وبسايت شما خواهد شد.
3- توليد تيترهاي قوي و تاثير گزار:
در تيتر ها و عنوانها شما فضاي كمي داريد تا متني قوي قرار دهيد. تيترهايي بسازيد كه ساده، جذاب و شامل كلمات كليدي باشند. و در نظر بگيريد كه تيترها و عنوانهاي مقاله شما هستند كه در نتايج موتورهاي جستجو نمايش داده مي شوند.
4- از كلمات كليدي هر چه بيشتر استفاده كنيد:
از جملاتي استفاده كنيد كه مرتبط و شامل كلمات كليدي هر چه بيشتر باشد تا به بازديد كنندگان و موتورهاي جستجو نشان دهيد كه مقاله شامل چه موضوعاتي است. البته حتما در نظر داشته باشيد استفاده بيش از حد از كلمات كليدي نه تنها جملات را غير قابل فهم مي كند، بلكه ممكن است باعث پنالتي شدن مقالات و سايت شما در موتورهاي جستجو شود.
5- ساختار مناسب محتوا:
ممكن است عليرغم داشتن مطالب جذاب در مقاله تان، با در نظر نگرفتن ساختاري مناسب باعث سردرگمي مخاطبانتان شويد. كوتاه تر كردن پاراگرافها و استفاده از تيترها و عناوين بيشتر باعث جذابتر و روانتر شدن مقاله شما مي شود. همچنين استفاده از تگهاي H1 و H2 در عناوين تاثير به سزايي در سئو سايت شما دارد.
6- استفاده از تصاوير:
تصاوير بيشتر ،در جذابيت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان هميشه مطالب تصويري را در مقايسه با متون ترجيح مي دهند.
7- درج مطالب در شبكه هاي اجتماعي:
شبكه هاي اجتماعي قدرت بسياري در خصوص سئو و رتبه مقالات و سايت شما دارد. درج بخشي از مطالب سايت در شبكه هاي اجتماعي به همراه لينك به مطلب اصلي و همچنين ايجاد كليدهاي اشتراك گزاري در خصوص رشد سئو سايت و مقالات شما بسيار مهم است.
8- استفاده نكردن از محتواي كپي:
داشتن محتواي يكسان در يك وب سايت و يا كپي كردن از سايت هاي ديگر حتي اگر به قدري كمي تفاوت بين آنها ايجاد شده باشد تاثير منفي بر سئو سايت دارد و ممكن است تاثيرات منفي جبران ناپذيري در رتبه هاي سايت شما بگذارد .
9- ساخت لينك:
لينك (اتصال) كلمات كليدي به مقالات و صفحات ديگر سايت شما و يا حتي سايتهاي ديگر، مدتهاست از موارد با اهميت سئو به حساب مي آيد و مي بايست از آن بهره برد.
10- بررسي و تحليل عملكرد:
با استفاده از ابزارهاي تحليل سايت مانند Google Analytics مي توانيد نقاط ضعف و قوت خود راشناسايي كنيد و مقالات و محتواي مناسب تري توليد كنيد. اين ابزارها با نتايجي همچون ميزان بازديدها از نقاط مختلف صفحه، زمان سپري شده بازديد كننده از سايت شما و ... مي توانند بسيار مفيد واقع شوند.
محتوا و سئو هر دو قطعاتي از پازل هستند كه باعث تكميل آن مي شوند. برخي باور دارند كه مي توان بدون سئو و تنها با توليد محتواي مناسب نيز عملكرد خوبي داشت، اما اين مساله غير ممكن است و تنها با در نظر داشتن هر دوي آنها، كسب رتبه خوب در موتورهاي جستجو ممكن مي باشد.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , طراحی وبسایت , طراحی وب سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

هفت مورد اساسي براي طراحي موفق سايت هاي گوناگون

در طراحي سايت مانند هر كار ديگري، داشتن شالوده اي قوي براي ادامه كار ضروري است. سايت هايي كه از طراحي مناسب و حرفه اي بهره مي برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود اين گونه سايت ها به صفحات نخست موتورهاي جستجو با اعمال فرايند بهينه سازي سئو بيشتر است.
مقدمه:
داشتن يك وبسايت قوي جز اصلي ترين موارد براي موفقيت در دنياي تجارت الكترونيك است. همچنين براي رقابت در بازارهاي مختلف داشتن وبسايتي به روز جز اصلي ترين عوامل موفقيت مي باشد. بايد اين نكته را در نظر داشت كه طراحي سايت از طراحي به معناي كلمه فراتر است. در واقع امروزه طراحي جزيي از بازاريابي آنلاين حساب مي شود. طراحي سايت موفق بخش وسيعي از عملكرد مثبت يك مجموعه و يا كيفيت محصولات يك واحد توليدي را به نمايش مي گذارد. در زير به 7 مورد اساسي براي طراحي موفق سايت هاي گوناگون اشاره مي شود.
1- سادگي طراحي:
بايد در نظر داشت كه سايت هايي كه داراي ساختاري پيچيده يا شلوغ ( داراي منوهاي زياد و با آيتم هاي متعدد ) هستند، در اكثر موارد باعث گمراهي مخاطب مي شوند. كاهش بازديد مخاطبين باعث كاهش رتبه بندي سايت مي شود. در صورتي كه طراحي سايت ساده و به دور از پيچيدگي باشد ، به مرور زمان اثر خود را با جذب مخاطب بيشتر، افزايش رنك و بهينه سازي سئو سايت نشان خواهد داد.
2- استفاده از خلاقيت:
فضاي سفيد ( فضاي خالي موجود در ميان عكس ها و نوشته ها ) همواره توسط طراحان خلاق مورد استفاده قرار مي گيرد. استفاده مناسب و با خلاقيت از اين فضاها ( كه برخي آنها را به اشتباه فضاي منفي در طراحي سايت ها حساب مي كنند ) در كنار عناصر گرافيكي به جذابيت سايت مي انجامد. به طوري كه مخاطب با اولين بازديد از سايت به نوعي شيفته سادگي و خلاقيت بالا در طراحي آن مي شود. بايد دقت داشته باشيم كه مخاطبين سايت ها كه به دنبال محصولي خاص و يا خدمت به خصوصي هستند، اغلب و در نگاه اول كيفيت محصولات و يا خدمات را بر اساس ظاهر سايت قضاوت مي كنند.
3- طراحي منحصر به زمينه فعاليت و مخاطبين:
در زمان طراحي سايت قبل از هر چيز بايد طراحي و تكنيك هاي آن را بر اساس خدمات ارائه شده توسط صاحب وبسايت هماهنگ كرد. بيشترين ميزان شناخت از مخاطب را بايد مجموعه ارائه دهنده خدمات ( صاحب وبسايت ) داشته باشد و با در ميان گذاشتن اين اطلاعات با طراحان سايت در بهينه سازي محتواي سايت خود كمك شاياني كند.
4- شبكه هاي اجتماعي لينك شده در سايت و تبليغات آن ها:
با توجه به استفاده وسيع كاربران از شبكه هاي اجتماعي، بايد دقت داشت كه تبليغات در شبكه هاي اجتماعي را به صورت صادقانه و غير رباتيك انجام داد. منظور از غير رباتيك بودن تبليغات، نزديك بودن شعارهاي تبليغاتي به زبان محاوره اي و در عين حال تشويق كننده بودن آن هاست. براي مثال براي تبليغ كردن استفاده از پنل خورشيدي ( كه انرژي موجود در نور خورشيد را به الكتريسيته تبديل مي كند ) شعار "سقف خانه خود را به كار بگيريد!" به مراتب از شعار "براي خانه خود پنل خورشيدي پيدا كنيد!" موثر است، به اين دليل كه به زبان محاورهاي انسان ها نزديك تر مي باشد.
5- طراحي و عملكرد روان وبسايت :
در طراحي سايت در صورت به كار بردن وب سرويس ها بايد به شكلي انجام شود كه كاربر به راحتي كامل با سايت ارتباط برقرار كند. تجربه استفاده كاربر از سايت UX در صورتي كه طراحي سايت اصطلاحا User-friendly باشد، جز عوامل مهم بهينه سازي سئو سايت است.
6- استفاده از عبارات ساده، رايج و قابل فهم در محتوا:
استفاده از كلمات و عبارات ساده و قابل فهم براي مخاطب براي افزايش بازديد از سايت ضروري است. اين مطلب براي وبسات هايي كه فعاليت هاي تخصصي ( مثل زمينه پزشكي ) و يا صنعتي دارند بسيار مهم است. براي مثال در زمينه صنايع استفاده از لغات و جملات تخصصي و يا توضيح و تفسير فرآيند توليد محصولات معمولا كمكي به افزايش تعداد مخاطبين وبسايت نميكند. در مواردي حتي ممكن است با پيچيده كردن محتواي سايت از تعداد مخاطبين هم كم شود. بحث توليد محتواي مناسب از اصول اوليه بهينه سازي سايت و افزايش رنك و جذب مخاطبين ارگانيك مي باشد.
7- قرارگيري اولويت در سايت:
بايد در نظر داشت كه اولويت هاي صاحب سايت ( از جمله خدمات برتر و يا محصولات ممتاز ) در صفحه نخست ( اصلي ) سايت قرار گيرند. نحوه قرارگيري اين اولويت ها نيز در سايت بايد به گونه اي باشد، كه با يك نگاه كوتاه توسط مخاطب شناسايي شوند. همچنين قرار گرفتن اطلاعات تماس مجموعه ( از جمله تلفن، ايميل و آدرس ) بايد به گونه اي طراحي شوند كه مخاطب براي يافتن آنها، مجبور نباشد زمان زيادي را صرف كند. عدم توانايي مخاطب براي پيدا كردن اطلاعات تماس يك مجموعه گاهي اوقات باعث خارج شدن سريع مخاطين جديد از وبسايت مي گردد كه اين امر Bounce Rate سايت را بالا برده و از رتبه بندي سايت براي نمايش در صفحات اوليه موتورهاي جستجو مي كاهد.
جمع بندي:
در طراحي سايت مانند هر كار ديگري، داشتن شالوده اي قوي براي ادامه كار ضروري است. سايت هايي كه از طراحي مناسب و حرفه اي بهره مي برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود اين گونه سايت ها به صفحات نخست موتورهاي جستجو با اعمال فرآيند بهينه سازي سئو بيشتر است.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو،بازاریابی آنلاین، طراحی سایت،افزایش رنک،تبلیغات در شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

پنج ويژگي اساسي و لازم براي طـراحي سايت آژانس هاي مسافرتي

در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.
مقدمه:
طراحي سايت گردشگري اين روزها به مساله اي مهم براي آژانس هاي مسافرتي تبديل شده است. با توجه به بالا رفتن ميزان مسافرت ها و همچنين توجه بيش از پيش مسئولان به صنعت گردشگري و در ضمن بالا بودن پتانسيل و درآمدزايي اين صنعت، در طول سال هاي اخير شاهد ظهور آژانس هاي مسافرتي متعددي بوده ايم و هر روزه آمار تعداد آژانس ها در حال افزايش است. آژانس هاي مسافرتي در قدم اول نياز به داشتن وبسايتي پويا دارند زيرا در غير اين صورت و با توجه به رقابت شديد در زمينه جذب گردشگران، موفقيت چنداني كسب نخواهند كرد.
طراحي سايت به صورت پويا به اين معني است كه علاوه بر ارائه خدمات مرسوم سايت هاي گردشگري به صورت آنلاين، سرويس ها و صفحات مربوط به آن ها، با توجه به مقاصد مد نظر مسافران در فصول مختلف سال تغيير كنند. به عبارت ساده در طراحي سايت و پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري قابليت انعطاف پذيري در فصول مختلف سال در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به 5 ويژگي اساسي براي طراحي سايت هاي گردشگري موفق اشاره مي شود.
1- قسمت جستجو فيلترهاي گوناگوني را براي انتخاب داشته باشد:
در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.
فرضا مسافر قصد سفر به اروپا را دارد. با قرار دادن نام كشور هاي مختلف در منو مربوط به تور ها، مسافر مي تواند اسم كشور مقصد را با كليك كردن انتخاب نمايد. سپس شهر هاي آن كشور كه تورهاي گردشگري به آن ها برگزار مي شود ظاهر مي شوند. در گزينه بعدي و پس از انتخاب شهر، مخاطب سايت مي تواند زمان مسافرت را مشخص كند. در گزينه هاي پاياني انتخاب هايي مثل شركت كردن در فستيوال ها، گشت و گذار در مناطق خوش منظره حومه شهر و ... مي توانند قرار بگيرند.
2- قسمت جستجو ادامه عبارت تايپ شده توسط مخاطب را حدس بزند:
اين مساله مهم در زمان پياده سازي وب سرويس گردشگري بايد لحاظ شود. در صورت داشتن قابليت حدس زدن جستجوها، مسافران با تايپ كردن اسم شهر مقصد مي توانند با هتل ها و اماكن ديدني شهر مذكور نيز آشنا شوند و انتخاب بهتري داشته باشند. اين قابليت كمك قابل توجهي به مسافر براي انتخاب مقصد مناسب، هتل بهتر و ... مي نمايد.
3- از عكس هاي با كيفيت و وضوح مناسب استفاده شود:
براي معرفي تورها، بخش هاي مختلف هتل هاي طرف قرارداد و ... بايد از عكس هاي با وضوح و كيفيت بالا و همچنين داراي حجم پايين استفاده كرد. استفاده از ويديوهاي با حجم بالا به دليل كم كردن سرعت بارگيري ( بالا آمدن ) صفحات سايت ها توصيه نمي شود. به جاي آن استفاده از فايل هاي مناسب با فرمت gif كه همان فايل هاي گرافيكي متحرك هستند، توصيه شده است. هر چه محتواي سايت ها ديرتر به نمايش در آيند، ميزانBounce Rate يا همان خروج مخاطبين از سايت بدون مشاهده بالا مي رود. براي افزايش رنك سايت جهت ديده شدن در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر ( SERP ) يكي از عوامل مهم كاهشBounce Rate است. اين مطلب در مبحث بهينه سازي سئو تاثير بسزايي دارد.
4- قسمت نظرسنجي مشتريان در طراحي سايت لحاظ گردد:
اگر چه بسياري از افراد بخش نظرسنجي و امتيازدهي به خدمات و سرويس ها را منحصر به طراحي اپليكيشن موبايل مي دانند، با اين وجود سايت هاي گردشگري كه از اين گزينه براي خدمات ارائه شده خود بهره مي برند، به مراتب از رقباي خود جلوتر هستند. برخي از آژانس ها به دليل جلوگيري از انتقاد مشتريان اين گزينه مهم را در زمان طراحي سايت خود از قلم مي اندازند، در صورتي كه دادن امكان اظهار نظر به مشتريان ( هر چند انتقاد و يا حتي شكايت باشد ) نوعي احترام به نظر مشتريان است. مجموعه هاي موفق در صورت هر گونه كمي و كاستي در سرويس هاي خود پاسخگو خواهند بود.
5- قيمت ها به صورت واضح اعلام شوند:
در هنگام اعلام قيمت تورها و ... در سايت، بايد قيمت نهايي را با احتساب مواردي مثل ماليات اضافه شده و ... اعلام نمود. همچنين مراحل پرداخت ( از جمله پرداخت براي رزرواسيون آنلاين هتل و ... ) بايد به راحتي قابل انجام باشند. با انتخاب شركت فناوري اطلاعات با تجربه در زمينه پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري، انجام پرداخت هاي آنلاين به راحتي و با امنيت بالا امكان پذير مي شود.
در طراحي سايت آژانس مسافرتي مانند هر سايت ديگري بايد از زمينه رنگي مناسب استفاده كرد. ضميمه كردن محل هتل و توضيحات مختصر در Google Map به مخاطبان سايت گردشگري كمك شاياني مي كند.



:: برچسب‌ها: افزایش رنک , طراحی سایت , رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن موبایل , بهینه سازی سئو , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

معايب استفاده از سايت ساز هاي رايگان و آماده مانند Wordpress و دلايل اصلي آن

بدون شك Wordpress ابزاري تاثير گذار در طراحي سايت ميليون ها كسب و كار كوچك در سراسر جهان است. اين سايت ساز آماده با داشتن صد ها پلاگين يا ابزار افزودني به طراحان وب آماتور و يا شركت هاي بدون دانش فني، كمك مي كند تا در زمان اندكي و به صورت محدود، وب سايت اينترنتي خود را راه اندازي نمايند. با وجود داشتن چندين مزيت، نمي توان از عيب هاي Wordpress و بطور كلي سايت ساز هاي آماده چشم پوشي كرد. اين عيب ها در كشور ايران به دليل محدوديت استفاده از برخي از پلاگين ها، بيشتر نيز به چشم مي خورد.
در ذيل به برخي از معايب اصلي استفاده از Wordpress مي پردازيم كه لازم است تمام صاحبان كسب و كار هايي كه طراحي وب سايت آنها با Wordpress انجام شده است آگاه شوند . اين نكات برگرفته از مقاله خانم Maggie Sawyer است كه خود يكي از مشهورترين طراحان وب در جهان است و تجربه پياده سازي صد ها سايت در قالب هاي Wordpress را دارد و حتي در گذشته خدمات PSD to Wordpress را ارائه مي كردند.
1- بستر سايت سازي نا امن :
به دليل وجود صد ها هزار وبسايت آماده بر بستر Wordpress، هكر ها و اسپمر ها دائما در حال جستجو و حمله به اين گونه وبسايت ها مي باشند. Wordpress در اين زمينه بطور معمول به روز رساني هايي را ارائه مي دهد اما خود اين به روز رساني ها گاهي اوقات ساختار هاي اصلي سايت را به هم مي زند كه اصلاح آن زمان بر و برخي اوقات هزينه بر هستند.
2 – نبود فايل هاي راهنمايي جامع :
اگر طراح وب بر بستر Wordpress هستيد و يا با اين سايت ساز آماده سر و كار داريد، اعلاميه هاي فراواني حتما مشاهده كرده ايد كه درخواست شده است تا در صورت تمايل يك فايل راهنما را نگارش كنيد و به Wordpress كمك كنيد تا متون راهنماي آنها كامل شود. اين نقص زماني مشكل ساز مي شود كه به روز رساني هاي جديد ارائه شده و طراحان وب براي منطبق كردن سايت خود مجبور به انجام كلي خطا و آزمايش هستند تا به روز رساني را پياده سازي نمايند. ضرر اين فرايند در بهينه سازي سئو سايت بطور واضح به چشم مي خورد.
3- استفاده از كد هاي پيچيده در طراحي سايت :
قالب هاي آماده Wordpress فراوان اند اما براي شخصي سازي اين قالب ها، بهينه سازي سئو آنها و ايجاد بخش هاي كاربردي در آنها لازم است كد نويسي هاي حرفه اي انجام شود كه اكثر شركت هاي طراحي وب، اين تغييرات را اعمال نمي كنند و كسب و كار ها از قالب هاي بهينه سازي نشده استفاده مي كنند كه در آينده و به خصوص در زماني كه وب سرويس هاي گوناگون در آنها پياده سازي مي شود، مشكلات جدي را بوجود مي آورد.
4- عدم پشتيباني :
Wordpress داراي واحد پشتيباني جامع نمي باشد و در صورت برخورد به مسائل، خطا ها و بويژه بروز رساني هاي جديد، گرفتن كمك و يا پشتيباني لازم كار دشوار و يا امكان ناپذيري است. اغلب كسب و كار ها مجبور اند به روز رساني خود را توقف نمايند تا درصد قابل توجهي از برنامه نويسان معتبر بين المللي خطا ها و فرايند هاي صحيح آنرا استخراج نمايند و از طريق فايل هاي راهنمايي گاهي پيچيده آنها را اطلاع رساني نمايند.
5 – عدم استفاده از نامگذاري هاي صحيح صفحات :
يكي از معيار هاي اصلي رتبه بندي سايت در موتور هاي جستجو و افزايش رنك، نامگذاري كامل، مرتبط و صحيح صفحات يك وبسايت است. اغلب طراحان وب و شركت هاي سايت ساز كه با قالب هاي آماده و Wordpress كار مي كنند، اين بخش را ناديده مي گيرند و يا با تنظيم كردن آن آشنا نيستند كه باعث عدم رشد جايگاه سايت در موتور هاي جستجو و بويژه گوگل مي شود. اگر صاحبان كسب و كار هايي كه وبسايتشان با Wordpress طراحي شده است ،مشاهده نمايند، در آدرس صفحات سايت خود به جاي نام صفحات مرتبط و منحصر، آدرس هايي چود Page1، Page2، Content1، Content2 يا صرفا اعداد تصادفي را پس از نام اصلي سايت خود خواهند ديد.
6 – افزايش حجم داده ها :
در بسياري اوقات مشاهده مي شود كه در صورت افزايش حجم اطلاعات در سايت و يا ثبت نام زياد اعضا، سايت هاي آماده قطع مي شوند و يا سرعت آنها به شدت افت مي كنند و پيام هايي مانند Site is unavailable يا Site is Unreachable ديده مي شود. اين مسائل در بسياري از اوقات مرتبط به هاست سايت نمي باشند و صرفا به دليل عدم مديريت حجم زياد داده در Wordpress رخ مي دهد. اينجا هم با قطع شدن وبسايت، هر چند موقت، ضرر هاي زيادي به رتبه بندي آن در موتور هاي جستجو زده مي شود.
7 – فرايند هاي پيچيده و خطا هاي زياد در يكپارچه سازي سايت ها :
در بسياري اوقات نياز است تا چند سايت با يكديگر يكپارچه شوند و يا اطلاعات آنها با هم مشترك و همزمان به روز رساني شود. اين فرايند در Wordpress با خطا و پيچيدگي هاي فراواني همراه است.
8 – استفاده از پايگاه هاي داده پر خطر MYSQL و MYSQLi :
سايت ساز آماده Wordpress تنها از پايگاه هاي داده MYSQL و MYSQLi پشتيباني مي كنند كه اين ابزار هاي نگهداري اطلاعات بسيار نا امن مي باشند و هكر ها به راحتي به آنها نفوذ مي كنند. البته استفاده از MYSQLi بهتر است كه آن نيز متاسفانه حفره هاي فراواني دارند و به همين دليل كسب و كار هاي متوسط و بزرگ از آن پرهيز مي كنند. اغلب شركت هاي طراح وب ايراني متاسفانه از نسخه هاي به روز رساني نشده Wordpress استفاده مي كنند كه حتي MYSQLi را نيز پشتيباني نمي كند و به همين دليل اغلب اين سايت ها در معرض خطر و نفوذ دائمي هستند.
9 – مشكلات و نقص هاي فراوان زبان برنامه نويسي PHP :
اغلب طراحان وب معتبر جهاني در حال قطع كار با سايت ساز آماده Wordpress مي باشند و دليل آن نوشته شدن اين سايت ساز با زبان برنامه نويسي PHP است. اين زبان برنامه نويسي به دليل محدوديت هاي فني و پديد آمدن پلتفورم هاي برنامه نويسي بسيار پيشرفته تري مانند .NET و MVC، برنامه نويسان و شركت هاي حرفه اي آنرا كنار گذاشته اند.
10 – به روز رساني هاي مكرر :
همانطور كه در برخي از گزينه هاي فوق اشاره شد، Wordpress براي ايمن و كاربردي نگاه داشتن خود، بطور مكرر و بدون در نظر گرفتن ساختار هاي پيشين، در حال ارائه به روز رساني هايي است. اين به روز رساني ها متاسفانه در بسياري از اوقات ساختار هاي اصلي سايت را نابود مي كنند اما در عين حال براي پايدار ماندن امن، لازم هستند. متاسفانه بسياري از شركت هاي طراحي سايت ايراني به همين دليل به روز رساني خودكار را بر خلاف توصيه Wordpress قطع مي كنند كه در آينده مي توانند مشكلات جدي را براي سايت بوجود بياورد.
11 – كد هاي اضافي و سنگين ( Bloated Code ) :
كد هاي اضافي و سنگين مشكلي جدي است كه توسط موتور هاي كنترل سئو مشاهده و اخطار براي آنها صادر مي شود. اغلب سايت هاي آماده Wordpress داراي كد هاي سنگين هستند كه توسط روبات هاي گوگل بررسي مي شوند و باعث كاهش شديد رنك سايت در صفحات نتايج جستجو مي شوند. ابزار هايي به منظور كاهش اين كد هاي اضافي وجود دارند اما به دليل پر خطر بودن خود آنها، اغلب شركت هاي طراحي وب كه با Wordpress سر و كار دارند، استفاده از آنها توصيه نمي كنند. صاحبان كسب و كار ها كافي است با گرفتن View Source سايت هاي Wordpress و مقايسه آنها با سايت هاي طراحي شده اختصاصي و با پورتال هاي تخصصي، از فرق شديد آنها در حجم كد متوجه شوند.
12 – نا سازگار با اپليكيشن هاي وب و اتصال هاي پرخطا با وب سرويس هاي كاربردي :
يكي از بزرگترين معايب Wordpress، عدم پشتيباني از ابزار هاي پيشرفته برنامه نويسي روز مانند Angular.js و ساير ابزار ها مي باشد. عدم پشتيباني از آنها باعث مي شود تا سايت هاي كه بر پايه Wordpress هستند نتوانند خيلي كاربردي باشند و به خصوص با خطا و مشكلات فراواني به نرم هاي وب و وب سرويس هاي ارائه خدمات آنلاين، متصل شوند. به همين دليل كسب و كار هاي بزرگ و جدي كه در طراحي وبسايت خود از نرم افزار هاي وب يا وب سرويس ها استفاده مي نمايند، از Wordpress دوري مي كنند.
13- قالب ها و تم هاي رايگان يا ارزان قيمت :
اغلب شركت هاي طراحي وب سايت كه بستر خود را سايت ساز هاي آماده مانند Wordpress قرار داده اند، از قالب هاي رايگان و يا ارزان قيمت براي مشتريان خود استفاده مي كنند. در نگاه اول اين شايد ايده خوبي باشد و براي كسب و كار ها هم ارزانتر تمام شود اما مانند هميشه، هيچ ارزاني بي حكمت نيست. اغلب اين قالب هاي رايگان كد و لينك هاي پنهان و اضافي دارند كه باعث مي شوند سايت كسب و كار شما به اصطلاح " در پشتي " به سايت هاي ديگر باشد كه اين توسط روبات هاي گوگل در دراز مدت شناسايي مي شوند و احتمال قطع رتبه دهي سايت توسط گوگل به شدت افزايش مي يابد.
14 – مشكلات بهينه سازي سئو :
همان طور كه جا افتاده است، Wordpress يك سايت ساز رايگان و منطبق بر اصول سئو است. اما واقعيت اين است كه تمام سايت ساز هاي رايگان اين اصول را به ظاهر رعايت مي كنند. نكته اين است كه سايت ساز هاي رايگان در كوتاه مدت اين اصول را مديريت و رعايت مي كنند و با اضافه شدن محتوا و صفحات در سايت، مشكلات سئو كم كم آغاز مي شود كه در نامگذاري صفحات، تگ هاي محتوا، ايجاد محتوا هاي تكراري و توليد نقشه هاي سايت پيچيده به راحتي قابل مشاهده است. اين مسائل در دراز مدت توسط روبات هاي موتور هاي جستجو شناسايي مي شوند و رتبه سايت را كاهش مي دهند.
در نهايت لازم است گفته شود كه Wordpress ابزار رايگان و مفيدي است كه صد ها هزار سايت در بستر آن پياده سازي شده اند. اما Wordpress و ابزار مشابه آن براي كسب و كار هاي كوچك كمي مفيد است كه نمي خواهند كار خود را گسترش دهند، از اپليكيشن هاي وب استفاده كنند و يا رتبه دهي گوگل براي آنها الويت نباشد. در مقاله فوق به برخي نكات اشاره شد تا صاحبان كسب و كار ها در هنگام انتخاب طراح وب سايت خود، با دانش كامل تصميم گيري نمايند و تا حد امكان از ابزار هاي رايگان و سايت ساز هاي آماده پرهيز كنند.


:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت , افزایش رنک , ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

10 نكته كليدي براي رشد كسب و كار اينترنتي جديد شما

آمارها نشان از رشد روزافزون كسب و كارهاي اينترنتي نوپا دارد و اين بدان معني است كه اكنون بهترين زمان براي شروع يك كسب كار اينترنتي است، كه مي تواند از طريق طراحي وب سايت، طراحي اپليكيشن و ... باشد. اگر در حال شروع يك بيزنس اينترنتي هستيد، مطمئن شويد كه عناصر زير را در كسب و كار خود رعايت مي كنيد.
مقدمه:
در كسب و كار اينترنتي ، زنجيره اي از مراحل وجود دارد كه شما مي توانيد براي تضمين موفقيتتان هنگام راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي از آنها الگوبرداري كنيد. اين موارد حاصل تجربه افرادي است كه در زمينه كسب و كار اينترنتي فعاليت و تجربه داشته اند و طعم شكستها و پيروزي هاي اين راه را چشيده اند.. در كسب و كار اينترنتي يك سري عناصر وجود دارد كه هميشه پابرجا است و اگر اين اصول را رعايت كنيد موفق خواهيد شد.
1- هدف ،قرار دادن دقيق مخاطبان :
فروش و بيزنس اينترنتي با دو عامل در دسترس بودن و تكرار ،رابطه مستقيم دارد. در واقع كسب و كار شما بايد به صورت مداوم در دسترس مخاطبان اصلي شما باشد تا اين مخاطبان به مشتريان شما تبديل شوند.
2- ساخت محتواي با كيفيت و به موقع :
منظور از محتواي با كيفيت، مقالاتي است كه باعث جذب مجدد مخاطبين براي بازگشت به وب سايت يا اپليكيشن موبايل شما است. همچنين اين مقالات توسط موتورهاي جستجو قضاوت مي شوند ( از طريق بازديدها و آمارها). پيوستگي و سرعت در ارائه مقالات جديد باعث رشد سئو سايت شما و در نتيجه رشد روز افزون مخاطبان خواهد شد.
3- دسترسي حرفه اي و سريع به خواسته هاي مخاطب :
با استفاده از تجربه و دانش شركتهاي طراحي وبسايت و موبايل اپليكيشن شما مي توانيد دسترسي مخاطبانتان را به مطالب و محصولات مورد نيازشان كمتر كنيد ( با كمتر كردن تعداد كليكها و جذاب تر كردن صفحات وب سايت و موبايل اپليكيشن از طريق ابزارهاي تحليل سئو) كه اين امر باعث جذابيت بيشتر كسب و كار شما براي مخاطبان و مشتريان مي شود.
4- سرمايه گزاري در خصوص قابليتهاي موبايل :
استفاده از موبايل ها به قدري رشد كرده است كه آمار بازديد سايت شما توسط موبايل ها و تبلت ها بيش از كامپيوترها و لب تاپها خواهد بود. اين امر اهميت سرمايه گذاري و تمركز شما را در خصوص قابليتهاي موبايل نشان مي دهد. از راهكارهاي اين زمينه مي توان به ساخت موبايل اپليكيشن، طراحي سايت موبايل، طراحي وب سايت ريسپانسيو و ... اشاره نمود.
5- ارائه راهكارهاي فروش :
معرفي و هدايت مخاطبان براي رسيدن به مرحله خريد بسيار مهم است. ارائه محصولات با اطلاعات كافي براي مقايسه، دسته بندي مناسب براي خدمات و محصولات و حتي معرفي آدرس كسب و كارتان در موقعيت مناسب از جمله راهكارهاي فروش مي باشند. ايجاد مسابقات آنلاين، ارائه تخفيفها و ... از موارد بازاريابي و فروش مي باشند كه تاثير بسيار در موفقيت كسب و كار شما دارند.
6- ايجاد اشتراك براي مخاطبان :
عضويت مخاطبانتان در وب سايت و يا خبرنامه و ... از موارد بسيار مهم و تاثير گذار است. با استفاده از اين روش شما مي توانيد بانكي از اطلاعات مشتريانتان بدست آوريد كه همواره در خصوص اطلاعات، خدمات و محصولات شما پيگيري كرده اند. در موارد پيشرفته تر شما مي توانيد با راه اندازي باشگاه مشتريان، موارد جذاب تر از قبيل تخفيف ها، جوايز و قرعه كشي نيز به وب سايت و يا موبايل اپليكيشن خود اضافه نموده و از بازگشت مداوم مخاطبان بهره بيشتري ببريد.
7- سئو :
همانطور كه پيشتر نيز چندين بار اشاره شد سئو در رشد كسب و كار شما نقش مهمي ايفا مي كند. سئو به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو(جستجوگرها) ، وقتي شما مطلبي در سايت خود درج مي كنيد موتورهاي جستجو از طريق الگوريتم هاي خود اين مطلب را پيدا كرده و در نتايج خود نشان مي دهند مانند گوگل كه نتايج را به مشتريان نشان مي دهد و از اين طريق مشتريان به وب سايت شما مي آيند. سئو بسيار مهم مي باشد زيرا بايد مطمئن شد تا مشتريان با جستجوي كلمات مرتبط به وب سايت يا فروشگاه شما هدايت شوند.
8- رقابت :
رقباي خود را هميشه تحت نظر بگيريد ببينيد آنها چه پروسه هايي را طي كردند تا موفق شوند و با دقت به ضعف هاي آنها توجه كنيد و در وب سايت خود اين ضعف ها را بر طرف كنيد تا به چشم كاربران بياييد.
9- طراحي وب سايت و موبايل اپليكيشن قوي :
حس و نگاه اولي كه به وب سايت و موبايل اپليكيشن شما مي شود مهم است.چند گزينه وجود دارد اگر شما تجربه اي نداريد بهتر است سايت و موبايل اپليكيشن خود را به صورت سفارشي به شركت هاي حرفه اي سفارش دهيد تا بهترين نتيجه را در زمينه فروش آنلاين بدست آوريد.
10- نظرسنجي :
درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاين بر شيوه خريد مردم به‌صورت آنلاين تأثيرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌كنندگان اعتقاددارند كه در زمان خريد كردن محصولاتي در دسته لوازم الكترونيك، لوازم خانه و لوازم دكوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آن‌ها حـيـاتي است. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور مي‌كنند كه توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي به‌صورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع مي‌توان گفت كه تنها 1 درصد از مصرف‌كنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.
جمع بندي :
اينترنت خيلي سريع رشد و تغيير مي كند اما اصول شروع و رشد يك كسب و كار اينترنتي موفق بطور كلي تغيير نخواهد كرد. اگر به تازگي يك كسب و كار اينترنتي را راه اندازي كرده ايد، به اين مراحل پايبند باشيد. اگر شما مدتي است كه يك كسب و كار اينترنتي داريد اما موفقيت مطلوبي كسب نكرده ايد، يك بررسي سريع انجام دهيد و ببينيد آيا مرحله اي وجود دارد كه ناديده گرفته باشيد. شما نمي توانيد در مورد اين اصول اشتباه كنيد. يك روز هم كه زودتر كسب و كار اينترنتي خودتان را راه اندازي كنيد امكان دارد يك روز زودتر به درآمد و موفقيت مطلوب خود برسيد..


:: برچسب‌ها: ریسپانسیو , طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

15 دليل براي نياز كسب و كار شما به داشتن يك وبسايت قوي

ممكن است با خود فكر كنيد بعيد است كه كسب‌ وكار شما بتواند در دنياي اينترنت موفقيت چشمگيري را كسب كند، يا اينكه راه‌اندازي و طراحي سايت به لحاظ قيمت، براي شما توجيه منطقي ندارد. يا حتي ممكن است از آنجايي كه تسلط كافي به كامپيوتر نداريد علاقه اي هم به داشتن وب سايت نداريد. اگر با دلايلي كه گفته شد، يا هر دليل ديگري تاكنون از راه‌اندازي وب‌سايت سرباز زده‌ايد، اكنون بهترين فرصت است كه مجدد به اين امر فكر كنيد؛ چرا كه به شما اطمينان خاطر مي‌دهيم طراحي سايت، كسب‌ و‌ كار شما را متحول خواهد كرد.
مقدمه:
اگر براي كسب و كار خود وبسايت اينترنتي نداريد، اين مقاله مي تواند در تصميم گيري به شما كمك كند. در سالهاي اخير شاهد پيشرفت چشم‌گيري در دنياي اينترنت و تجارت آنلاين بوده‌ايم؛ و شما حتما شركتهاي بسياري را مي شناسيد كه از طريق وبسايت هاي اينترنتي درآمد چشمگيري را كسب كرده اند. البته ممكن است با خود فكر كنيد بعيد است كه كسب‌ وكار شما بتواند در دنياي اينترنت موفقيت چشمگيري را كسب كند، يا اينكه راه‌اندازي و طراحي سايت به لحاظ قيمت، براي شما توجيه منطقي ندارد. يا حتي ممكن است از آنجايي كه تسلط كافي به كامپيوتر نداريد علاقه اي هم به داشتن وب سايت نداريد. اگر با دلايلي كه گفته شد، يا هر دليل ديگري تاكنون از راه‌اندازي وب‌سايت سرباز زده‌ايد، اكنون بهترين فرصت است كه مجدد به اين امر فكر كنيد؛ چرا كه به شما اطمينان خاطر مي‌دهيم طراحي سايت، كسب‌ و‌ كار شما را متحول خواهد كرد.
به اين ترتيب با هم به 15 دليل براي داشتن وب سايت اينترنتي نگاهي خواهيم داشت، با اميد به اينكه پس از مطالعه اين دلايل، به زودي براي كسب‌وكار خود وب‌سايتي راه‌اندازي كرده و كسب‌وكارتان را رونق بيشتري ببخشيد.
برشور و مجله آنلاين :
شركتها ساليانه ميليونها تومان را صرف چاپ و پخش برشورهاي تبليغاتي مي كنند. با داشتن يك وبسايت اينترنتي شما در واقع از اين روش تبليغاتي بهره مند خواهيد شد. مشتريان شما از طريق تبليغات اينترنتي خدمات و محصولات شما آشنا مي شوند.
مشتريان بيشتر :
بيش از 2.4 ميليارد نفر روزانه از اينترنت استفاده مي كنند كه 90% اين آمار در 12 ماه گذشته از طريق اينترنت خريد كرده اند يا محصول مورد نظر خود را براي خريد انتخاب كرده اند. پس واضح است كه با نداشتن وبسايت شما تعداد زيادي از مشتريان را از دست مي دهيد.
بالا بردن ارزش كسب و كار :
اگر دقت كرده باشيد هنگامي كه براي شركت خود اقدام به دريافت وام بانكي مي كنيد، يا قصد گرفتن گواهينامه ها يا جوازها براي كسب و كار خود داريد و يا اموري از اين قبيل، معمولا از شما آدرس وبسايت نيز پرسيده مي شود. در اين موقعيت بهترين گزينه داشتن يك وبسايت خوب است. وبسايت كسب و كار شما نشان از ارزش شركت شما است.
تاثيرگذاري :
با داشتن يك وب سايت ،شما هزاران بيننده خواهيد داشت و مي توانيد خدمات و محصولات خود را اطلاع رساني كرده و تاثيرگذار باشيد.
نمايش كسب و كار :
زماني كه مردم كسب و كار شما را مي شناسند حتما حس خوبي را تجربه مي كنيد. پس با داشتن وبسايت دائما در حال شناساندن كسب و كارتان به ديگران هستيد و اين حس غرور را به شركت خود انتقال خواهيد داد.
كمك به اهداف كسب و كار :
با بازنويسي و توليد مطالب در مورد كسب و كارتان در وبسايت خود، تمامي مسائل جديد و قديمي شركتتان براي شما مرور شده و در تصميم گيري هاي آتي به شما كمك مي كند.
24 ساعت روز و 7 روز هفته :
با راه اندازي وب سايت ،شما هميشه در حال ارائه اطلاعات، خدمات و محصولات خود هستيد.
ارتباط با مشتريان:
از طريق سايت و بلاگ خود مي توانيد دائما در حال ارائه پيشنهادها، تخفيفها، محصولات، رويدادها، تصاوير و ديگر مطالب كسب و كار خود به مشتريانتان باشيد.
بازاريابي :
اينترنت دنياي وسيعي از بازاريابي را براي شما محيا مي كند كه قبلا در اختيار نداشتيد. بازاريابي اينترنتي امروزه بسيار پر تاثير تر از روش سنتي است و هزينه كمتر و بازدهي بيشتري دارد.
پشتيباني مشتريان :
شما به راحتي مي توانيد با قرار دادن مركز پاسخگوي تيكتهاي پشتيباني و گفتگوي آنلاين، از هزينه پشتيباني خود كم كرده و خدمات بهتري را به مشتريانتان ارائه كنيد.
ايميل با نام سايت خود :
با راه اندازي وب سايت شما مي توانيد آدرس ايميل با اسم سايت خود داشته باشيد كه بعد از كلمه @ نوشته مي شود. (به جاي استفاده از ايميل هايي چون gmail, yahoo ,… شما مي توانيد ايميل اختصاصي خود را داشته باشيد. اين امر موجب افزايش اعتبار شما براي مشتري مي شود.
عناوين و مطالب مورد علاقه شما :
آيا شما به عكاسي علاقه داريد؟ به مسافرت و سفرنامه چطور؟ شما مي توانيد در مورد علايق خود سايت و بلاگ بسازيد و به مخاطبانتان نمايش دهيد. حتي ايده خود را مي توانيد در قالب يك سايت ارائه كنيد. اينترنت فضايي بسيار بزرگ با ظرفيت و پتانسيل بالا براي ايده هاي جديد مي باشد.
كسب و كارتان را به روش خودتان پيش ببريد :
شما احتياجي به اجازه رئيس، وكيل و... نخواهيد داشت و مي توانيد مطالب را همانطور كه خودتان مي پسنديد بر روي وبسايت خود قرار دهيد.
اعتبار فوري :
داشتن يك وب سايت و نظرات گذشته در خصوص خدمات شما باعث شكل گيري فوري اعتبار در ميان مشتريان جديدتان خواهد شد.
بهره وري زياد :
نسبت بهره وري سايت هاي اينترنتي به هزينه راه اندازي آنها هميشه با اختلاف خيلي زياد بيشتر بوده و به كسب و كار شما كمك مي كند تا درآمد بيشتري كسب كنيد.
جمع بندي :
همان‌گونه كه گفتيم به دلايل قانع كننده‌اي اشاره كرديم كه بر اساس آنها داشتن وب‌سايت براي هر مجموعه‌، شركت يا كسب و كاري ضروري به نظر ميرسد. با اين حساب، پيشنهاد مي‌‌كنيم اگر تاكنون به فكر راه‌اندازي وب‌سايت براي كسب‌وكار خود بوده‌ايد اما تصميم جدي در اين زمينه نگرفته‌ايد، همين حالا دست به‌كار شده و با كمك گرفتن از يك مجموعه‌ حرفه‌اي و كاربلد، وب‌سايت خود را راه‌اندازي كرده و سعي كنيد كسب‌وكار شما در دنياي آنلاين سري در بين سرها داشته باشد. به ياد داشته باشيد اين ها فقط 15 دليل مهم براي داشتن وب سايت است. شما بايد مطمئن شويد كه طراحي وب سايت شما توسط شركت طراحي سايت معتبري انجام مي شود كه نه تنها طراحي وب سايت همراه با توسعه را درك كند، بلكه درك كاملي از كسب و كار شما نيز داشته باشد.



:: برچسب‌ها: تبلیغات اینترنتی , طراحی سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

به معناي واقعي به كاربران توجه كنيد ، سئو خود به دنبال آن مي آيد

اولين فلسفه گوگل يك جمله ساده است، " تمركزتان بر روي كاربر باشد، بقيه موارد بطور طبيعي درست مي شوند ". اما اغلب شركت هاي طراحي سايت و متخصصين بهينه سازي سئو، اين قانون طلايي را ناديده مي گيرند و در طراحي وبسايت ها، تمام تمركز خود را بر روي بات هاي جستجو گر و جا دادن تعداد بيشماري كلمه كليدي، قرار مي دهند.
شايد تمركز بر روي بات ها و اسپم كردن صفحات يك سايت تا 10 سال پيش جواب مي داد اما موتور هاي جستجو گر و به خصوص گوگل، امروزه فرمول هاي افزايش رنك خود را دگرگون كرده اند و توجه به تجربه يك كاربر ( UX ) و محتواي با ارزش را الويت رتبه دهي خود كرده اند. به اين ترتيب اگر محور طراحي سايت خود را به معناي واقعي، بازديد كنندگان و مشتريان خود قرار دهيد، گوگل براي سايت شما، ارزش بيشتري قائل مي شود و در نتيجه رتبه شما نيز در موتور هاي جستجو افزايش مي يايد.
البته بديهي است كه اصلا در نظر نگرفتن نكات بهينه سازي سئو، به شما كمكي نخواهد كرد، و در كنار ايجاد يك UX كاربردي و وبلاگ هاي اطلاعاتي مفيد، توجه به معيار هاي استاندارد سئو، لازم است. مفهوم جمله اشاره شده گوگل، مكمل بودن تجربه كاربر و سئو است. هدف از طراحي سايت شما اگر ارائه اطلاعات مفيد، نگهداري هر چه بيشتر و هدايت بازديد كنندگان به سمت نياز هاي آنها باشد، ناچار خواهيد بود طبيعتا اصول سئو را رعايت كنيد.
در هنگام انتخاب طراح سايت خود، از آنها بخواهيد كه نياز هاي مشتريان شما و ايجاد فضا هايي براي ارائه محتواي با ارزش را در نظر گيرند و پس از آن به فن هاي بهينه سازي سئو بپردازند. اينجا است كه سايت ساز ها و قالب هاي آماده مانند Wordpress و Joomla، ضعف شديد خود را نشان مي دهند و به دليل عمومي بودن قالب ها، اكثر پاسخگوي نياز هاي تخصصي كسب و كار ها نمي باشند.
در ذيل به چند نكته اشاره مي شود كه كاربران در آن نظر گرفته مي شوند اما رعايت اين موارد، خود ارتقاي رتبه سئو را به همراه دارد.
تمركز بر روي موبايل :
امروزه در بسياري از كشور هاي جهان، تعداد كاربران اينترنتي كه از موبايل هاي خود جهت وب گردي استفاده مي كنند بيش از كاربران كامپيوتري است. اين درصد در برخي از كشور هاي تا بالاي 80% نيز مي باشد. از اين رو طراحي سايت تخصصي هر كسب و كاري بايستي تجربه يك كاربر را در هنگام بازديد با موبايل خود را در نظر بگيرد و بهينه سازي آن را در الويت قرار دهد. از جنبه سئو هم به اين موضوع نگاه كنيم، طراحي سايت منطبق بر دستگاه هاي موبايل يك اصل است و رعايت نكردن آن باعث افت شديد نمره سئو خواهد شد.
سه روش عمده و تاييد شده توسط گوگل براي طراحي سايت منطبق بر موبايل وجود دارد. طراحي به صورت ريسپانسيو ( Responsive )، طراحي Dynamic Serving و طراحي بر اساس آدرس دهي مستقل ( Separate URL ). از بين اين سه روش بهترين آن ، چه از لحاظ تجربه كاربر و چه از لحاظ سئو، طراحي سايت به صورت ريسپانسيو است. ( براي اطلاعات بيشتر از ويژگي هاي طراحي سايت ريسپانسيو به مقاله ضرورت ساخت وب سايت ها به صورت ريسپانسيـو رجوع كنيد. )
هدايت سريع و آسان كاربران به اطلاعات مورد نياز آنها :
كاربران تنها يك دليل براي مراجعه به يك سايت دارند و آن هم دسترسي به اطلاعات و پيشنهاد ها است. حال هر چقدر اين فرايند را براي آنها پيچيده و زمان بر كنيد، احتمال انصراف آنها از بازديد سايت شما بيشتر مي شود. مجددا از نگاه سئو بخواهيم بررسي كنيم، پيشنهاد مي شود سطوح لينك هاي داخلي بيش از 3 سطح نشود تا بات ها بهينه ترين لينك ها را بررسي و با هم مرتبط كنند. بديهي است يك كاربر بخواهد براي يافتن يك نرخ يا يك محصول در سايت شما، تعداد زيادي كليك كند يا از تعداد صفحات فراواني عبور كند، او به زودي بي خيال اين كار مي شود و بنابراين درصد بازگشتي سايت يا همان Bounce Rate شما افزايش مي يابد.
تصاوير خود را بهينه كنيد تا كاربر منتظر نماند :
" يك تصوير اندازه هزار حرف است " اين ضرب المثل انگليسي را همه بار ها شنيده ايم. كاربران نيز جذب تصاوير مي شوند و آنها را تحريك به خواندن مطالب سايت مي كند. اما استفاده بي رويه و نادرست از تصاوير مي تواند دقيقا نتيجه مخالف را به همراه داشته باشد، بنابراين در طراحي سايت خود از استفاده درست از تصاوير اطمينان حاصل كنيد. اگر حجم و كيفيت تصاوير را بهينه نكنيد و يك كاربر بخواهد بالاي 5 الي 10 ثانيه براي نمايش آنها صبر كند، مطمئن باشيد خيلي زود حوصله او سر مي رود و بعيد است در وبسايت بماند. از منظر سئو هم كه نگاه كنيم، سرعت لود صفحه و تصاوير اگر بالا باشد، نمره سئو شما كاهش مي يابد.
سه نكته اشاره شده فوق تنها نگاه بسيار كوتاهي به نقاط مشترك UX و سئو بود كه بايستي در طراحي سايت تخصصي هر كسب و كاري مورد توجه قرار گيرد و اهميت پرهيز استفاده از قالب هاي آماده مانند Wordpress، اينجا مشخص مي شود. در نهايت به دليل اهميت فوق العاده جمله گوگل، يكبار ديگر آنرا تكرار مي كنيم :
" تمركزتان بر روي كاربر باشد، بقيه موارد بطور طبيعي درست مي شوند "



:: برچسب‌ها: ریسپانسیو , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

نكات لازم در زمان طـراحي سايت هاي گردشگري ويژه هتل ها

با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
مقدمه:
با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
براي طراحي سايت هوشمند چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟
قبل از هر چيز بايد در نظر داشت كه 3 حلقه از زنجيره اولويت هاي طـراحي سايت گردشگري عبارتند از:
1- جذب مخاطب: كه شامل افزايش جذب كاربران اينترنتي از طريق بك لينك ها يا از طريق افزايش رنك سايت با بهينه سازي سئو و صعود به صفحات نخست صفحات جستجو انجام مي گيرد.
2- ايجاد انگيزه: استفاده از لينك هاي داخلي و منو هاي مناسب براي اين كه مخاطب تمامي قسمت هاي سايت را ببيند.
3- جلب رضايت مشتري: ارائه سرويس هاي مناسب آنلاين ( به خصوص با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري ) مشتريان را براي مراجعه مجدد به وبسايت و انتخاب هتل ترغيب خواهد كرد.
براي داشتن وبسايت هتل موفق نياز است كه همزمان وبسايت از ظاهر مناسب ( با توجه به شناخت مخاطبين ) و عملكرد دقيق بهره ببرد. در زير در مورد هر يك از اين عوامل توضيحاتي داده شده است:
ظاهر مناسب سايت:
براي پي بردن به اهميت طراحي سايت با ساختار و ظاهر مناسب ذكر اين نكته ضروري است كه 60 درصد افراد از طريق حس بينايي مطالب را مي آموزند و به خاطر مي سپارند. داشتن طراحي گرافيكي مناسب و ساختار User-friendly در جذب مخاطب و راضي نگه داشتن مشتري كمك بسياري مي كند. در طراحي وبسايت هاي گردشگري و به خصوص طراحي سايت هتل ها استفاده از طرح هاي ساده ( نه طرح هاي شلوغ و گيج كننده ) و در عين حال گيرا توصيه مي شود.
1- استفاده از رنگ ها:
براي طراحي سايت هتل ها استفاده از رنگ هاي ساده توصيه مي شود و استفاده از طيف وسيعي از رنگ ها در طراحي اين گونه سايت ها تعداد مخاطبين را كم مي كند. در طراحي و استفاده از رنگ ها براي هتل ها، يك رنگ به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته مي شود و ساير رنگ ها از خانواده همان رنگ در سايت به كار مي روند. به اين معني كه با ايجاد تغيير در نور و وضوح روي رنگ غالب ساير رنگ هايي را كه بايد در طراحي استفاده شوند به دست مي آوريم.
با وجود سليقه اي بودن انتخاب رنگ ها در بيشتر موارد، توصيه شده كه در طراحي سايت هتل هاي كوچكتر از رنگ هاي روشن استفاده شود و در تركيب رنگ ها و پياده سازي ساختار سايت تا حد امكان از ايده هاي جديد بهره برد. در صورتي كه براي هتل هاي بزرگ بهره بردن از طرح ها و تركيب هاي كلاسيك، استفاده از عكس هاي با سليقه و رنگ هاي آرام توصيه مي شود.
2- استفاده از عكس ها:
نمايش اطاق هايي كه بهترين نما را دارند، سالن كنفرانس، لابي و ... از زواياي مختلف، به مخاطب كمك مي كنند كه ديد بسيار بهتري از هتل را داشته باشند. عكس ها بايد داراي كيفيت و وضوح بالا باشند و در عين حال حجم آن ها به گونه اي تنظيم شده باشد كه در زمان بارگزاري روي سايت، مشكلي را براي سرعت بالا آمدن وبسايت ايجاد نكند.
عملكرد دقيق سايت:
در زمان طراحي سايت براي هتل ها بايد در نظر داشت كه زيباترين وبسايت ها كه از طراحي حرفه اي هم بهره مي برند، در صورتي كه از قابليت استفاده آسان برخوردار نباشند، مخاطبان را جذب نخواهند كرد. در بخش عملكرد وبسايت اين موارد مطرح هستند:
1- دارا بودن اطلاعات كافي:
مطالب موجود در وبسايت هتل ها بايد به طرزي تهيه شده باشند كه تا جاي ممكن سوالات و درخواست هاي موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ دهند. لازم است مواردي مثل: موقعيت جغرافيايي هتل، توضيح كافي در مورد راحت ترين مسير دسترسي به هتل، وسايل عمومي نزديك به هتل از جمله خطوط مترو و اتوبوس، اندازه اطاق ها و غيره در طراحي سايت آورده شوند. همچنين در طراحي سايت هتل بايد كليه قوانين، از جمله موارد مربوط به كنسل كردن رزرواسيون آنلاين خدمات و ... ذكر شده باشند.
2- سـيستم رزرواسيون آنلايـن:
پياده سازي وب سرويس گردشگري روي وبسايت هتل ها، جز اصلي ترين موارد براي جذب مخاطب و جلب رضايت مشتريان است. با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از گوشي هاي همراه و همچنين بالا رفتن ميزان خريد ها و پرداخت هاي اينترنتي ( به دليل سهولت اين گونه پرداخت ها ) استفاده از وب سرويس هاي گردشگري براي بالا بردن محبوبيت سايت نقشي اساسي بازي مي كند. سايت هايي كه قابليت رزرواسيون آنلاين هتل، كرايه خودرو و ...را با قابليت استفاده ساده دارند، به زودي از رقباي خود سبقت خواهند گرفت.
جمع بندي:
در طراحي سايت هاي هتل، استفاده درست از جلوه هاي ديداري و ايجاد ساختار مناسب در سايت ( User-friendly بودن سايت ) ضروري است. هر چه طراحي سايت ها ساده تر و استفاده از ايده هاي خلاقانه در طراحي بيشتر باشند، احتمال موفقيت هتل در جذب مشتريان به صورت آنلاين بالا مي رود. در ضمن در پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري بايد دقت داشت كه مراحل سفارش گذاري، پرداخت، تاييد پرداخت، كنسل كردن درخواست و ... تا جاي ممكن ساده طراحي شوند.



:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت , طراحی سایت گردشگری , بک لینک , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , وب سرویس های گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

عناصر ضروري و پر اهميت در طراحي وب سايت هاي گردشگري موفق

در هنگام طـراحي سـايت آژانـس هاي هـواپيمايي بايد نهايت سليقه را به كار برد و محتواي سايت نيز بايد برگرفته از كلمات كليدي و مربوط به زمينه فعاليت سايت باشد. اما رعايت اصول سئو در طراحي هم جز مهمي از روند طراحي سايت است. بهينه سازي سئو سايت ها در افزايش رتبه سايت و كمك به راحت تر ديده شدن وبسايت گردشگري در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر كمك قابل توجهي مي كند.
مقدمه:
با توجه به توسعه روزافزون گردشگري و افزايش مسافرت هاي داخلي و خارجي، طراحي يك سايت گردشگري مناسب جز ملزومات اين صنعت پرسود است. در ضمن هر چه بيشتر پيش مي رويم، استفاده از گوشي هاي همراه و اپليكيشن هاي گردشگري براي طرح ريزي سفرها در حال توسعه است. امروزه نه تنها ارائه خدمات گردشگري با كيفيت بالا مد نظر مسافران است بلكه سرعت ارائه خدمات نيز براي موفقيت يك مجموعه گردشگري امري حياتـي است. شركت هاي فناوري اطلاعات با خلاقيت در استفاده از وب سرويس هاي گردشگري براي طراحي اپليكيشن گردشگري يا طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري مي توانند، نقش كليدي را در موفقيت يك آژانس گردشگري و همزمان پيشرفت صنعت توريسم كشور خود ايفا كنند. در اين مقاله سعي شده كه عناصري كه در طراحي يك سايت گردشگري لازم هستند، در كنار برخي از بحث هاي فني اوليه مربوط به بهينه سازي سئو مطرح شوند.
1- معرفي مقصد و جاذبه هاي توريستي:
در زمان طراحي سايت ، قبل از هر چيز دانستن اين موضوع لازم است كه استفاده مناسب از منوها و دسته بندي محتواي سايت، در بهينه سازي سئو و افزايش رنك وبسايت نقش مهمي خواهد داشت. اين موضوع در طراحي سايت هاي گردشگري هم بسيار مطرح است. براي معرفي مقاصد داخل كشور، ذكر نام استان ها و شهرستان هايي كه تورهاي مسافرتي به آن مقاصد انجام مي شوند، در منوهاي مجزا ضروري است. مخاطب وبسايت گردشگري قبل از هر چيز و براي انتخاب مقصد، احتياج به مطالعه مقالاتي در مورد مقاصد مختلف دارد، كه با خواندن آنها بتواند راحت تر مقصد خود را بر اساس علايق خود انتخاب نمايد.
براي معرفي مقاصد خارج از كشور در سايت هاي گردشگري، نوشتن مقالاتي كه داراي جزييات بيشتري هستند لازم است. دليل اين موضوع هم مي تواند عدم آشنايي كافي اغلب مسافران با فرهنگ و فضاي كشورهايي باشد كه براي نخستين بار قصد دارند به آنجا سفر كنند. در ضمن داشتن محتواي مناسب كه حاوي كلمات كليدي كافي و مرتبط با زمينه فعاليت هر مجوعه اي است، جز اساسي ترين موارد در بحث بهينه سازي سئو و افزايش رنك مي باشد.
گذاشتن عكس از موضوعاتي كه در مقاله در مورد آن صحبت شده، مي تواند ديد مخاطب سايت گردشگري را ارتقا دهد. در مورد عكس ها لازم به ذكر است كه علاوه بر اين كه عكس بايد شكيل و با كيفيت باشد، حجم عكس نيز بايد طوري تنظيم شود كه سرعت نمايش وبسايت ( Website Loading Speed ) پايين نيايد. سرعت نمايش داده شدن سايت جز فاكتورهاي مهم بهينه سازي سئو سايت است. واضح است كه هرچه اين سرعت بيشتر باشد، مخاطب علاقه ي بيشتري را براي بازديد دوباره ي سايت از خود نشان مي دهد. البته عكس اين موضوع هم صادق است، به اين معني كه پايين بودن سرعت نمايش سايت باعث مي شود كه برخي از مخاطبان بعد از نمايش صفحه اول سايت و يا حتي قبل از نمايش كل صفحه از وبسايت خارج شوند. اين موضوع فاكتوري به نام Bounce Rate را براي يك سايت افزايش مي دهد. بالا رفتن Bounce Rate مساوي است با افت كردن رنك سايت.
براي استفاده از عكس در مقالات، عكس هاي با فرمت JPEG و حداقل حجم، بهترين گزينه هستند. استفاده از فايل هاي تصويري در صفحات مختلف سايت هاي گردشگري ( از جمله مقالات ) به دليل بالا بودن حجم فايل هاي تصويري توصيه نمي شود. استفاده از فايل هايGIF به جاي ويديو در طراحي صفحات سايت مناسب تر است. براي تبليغات در شبكه هاي اجتماعي استفاده از شبكه هاي اجتماعي تصويرگرا ( از جمله: Aparat، Youtube و... ) براي نمايش ويديوهاي مقاصد مختلف تورهاي يك آژانس مناسب تر است.
2- معرفي هتل ها:
در هنگام معرفي يك شهر، همزمان با ذكر جاذبه هاي توريستي آن و تاريخچه مختصري از شهر، بايد اين نكته را مد نظر داشت كه شخصي كه قصد مسافرت به آنجا را دارد، براي محل اقامت خود اهميت بسياري قائل است. هتل محل اقامت شخص در طول سفر در حكم خانه دوم او مي باشد. براي معرفي هتل علاوه بر ذكر امكانات و ارائه عكس ها، ارائه توضيحات كافي در مورد موقعيت جغرافيايي آن نيز لازم است. مواردي از جمله اين كه هتل مورد نظر چه اندازه با نقاط جذاب توريستي و يا ايستگا هاي مترو و ... فاصله دارد و يا اين كه در نزديكي هتل مراكز خريد وجود دارند يا خير و ...
3- معرفي تورها:
در طراحي سايت هاي گردشگري معرفي تورها با استفاده از كلمات كليدي مساله بسيار مهمي است. معرفي صحيح تورها با ذكر شفاف جزييات سفر براي هر تور و قيمت ها مي تواند در ميزان فروش آژانس هاي گردشگري تاثير بسزايي بگذارد. آژانس هاي گردشگري بزرگ، تورهاي مختلفي را به طور همزمان در كشورهاي مختلف ارائه مي كنند. ممكن است مشتريان بعد از انتخاب كشور ميزبان، با چند تور مختلف در آن كشور ( كه شامل بازه زماني، شهرهاي محل اقامت و استفاده از امكانات مختلفي مي شوند ) روبرو شوند. قيمت هاي تورها بايد به صورت شفاف در وبسايت ذكر شوند تا مسافرين با انجام مقايسه ،تور مناسب را انتخاب كنند. در نتيجه ذكر هر چه بيشتر و واضح تر جزييات تور مي تواند كمك شاياني براي انجام بهترين انتخاب توسط مشتري داشته باشد.
4- معرفي فستيوال ها، رويداد هاي فرهنگي و نمايشگاه هاي بين المللي:
آژانس هاي گردشگري موفق علاوه بر معرفي كامل مقاصد و ارائه شفاف امكانات تورها، اقدام به معرفي ساير برنامه هايي كه در زمان سفر در مقصد برگزار مي شوند نيز مي پردازند. از جمله رويدادهاي فرهنگي مثل سمينارها، فستيوال هاي مختلف شامل كنسرت ها و يا معرفي نمايشگاه هاي تجاري بين المللي كه حين زمان مسافرت در مقصد برگزار مي شوند. ممكن است ارائه اين گونه اطلاعات براي همه مسافران مفيد نباشد، اما مسلما با علايق برخي ديگر انطباق دارند. در نتيجه ذكر آنها مفيد تر است.
لازم به ذكر است كه هر چه در طراحي وب سرويس هاي گردشگري ظرافت و دقت بيشتري در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقيت آژانس گردشگري بالا مي رود. در ضمن وب سرويس هاي گردشگري كه امكان مقايسه امكانات تورهاي مختلف با هم و يا قرار گرفتن قيمت هاي هتل ها و پرواز ها به ترتيبي صعودي و نزولي و ... را امكان پذير مي كنند بسيار موفق تر خواهند بود.
5- رزرواسيـون آنلاين:
داشتن بخش رزرواسيون آنلاين در طراحي سايت هاي گردشگري جز مهم ترين مواردي است كه باعث جلب رضايت مشتري مي شود. در صورت عدم استفاده از وب سرويس گردشگري مناسب براي طراحي بخش رزرواسيون آنلاين، وبسايت گردشگري ،مخاطب خود را به راحتي از دست مي دهد. در قسمت رزرواسيون آنلاين سايت گردشگري انواع مختلفي از رزرو آنلاين با توجه به پتانسيل آژانس مورد نظر مي تواند موجود باشد. خدماتي مثل: رزرواسيون آنلاين هتل، كرايه خودرو در مقصد ، رزرواسيون آنلاين پرواز، استفاده از خدمات آنلاين بيمه مسافرتي، رزرو آنلاين كشتي هاي تفريحي براي تورهاي مجلل تر و ...
لازم به ذكر است كه هر چه در پياده سازي وب سـرويس هاي گـردشگري ظرافت و دقت بيشتري در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقيت آژانس گردشگري بالا مي رود. در ضمن وب سرويس هاي گردشگري كه امكان مقايسه امكانات تورهاي مختلف با هم و يا قرار گرفتن قيمت هاي هتل ها و پرواز ها به ترتيبي صعودي و نزولي و ... را امكان پذير مي كنند بسيار موفق تر خواهند بود.
6- مشاوره سفر:
در طراحي سايت گردشگري قرار دادن بخشي با عنوان مشاور سفر مي تواند بسيار مفيد باشد. اگر بخش مورد نظر از طريق وب سرويس گردشگري در نظر گرفته شده باشد و به صورت آنلاين توانايي تطبيق دادن علايق و بودجه مسافر را با تور هاي موجود داشته باشد بسيار مفيد تر است. در غير اين صورت معمولا در قسمت ( تماس با ما ) وبسايت، اين مشاوره به صورت تلفني انجام مي شود.
7- اخذ ويزا:
ويزاها به طور عمومي به 4 دسته تقسيم مي شوند: ويزاي گردشگري، ويزاي تحصيلي، ويزاي تجاري ، ويزاي كاري.
ويزاي گردشگري، مجوزي قانوني است كه به شما اجازه مي‌دهد در مدت‌زمان اعتبار آن، به كشور صادركننده ي ويزا سفر كنيد. هر كشور براي صدور ويزاي گردشگري قوانين مخصوص به خود را دارد. برخي از كشورها به‌ محض رسيدن گردشگران به خاك آن كشور ويزاي گردشگري صادر مي‌كنند.
حدود سي سال پيش كشورهاي اروپايي طي يك قرارداد پذيرفتند كه تمامي اتباع كشورهاي اروپايي بتوانند بدون ويزا به اين كشورها وارد شوند كه مشكلات بين مرزي براي رفت و آمد به حداقل برسد. يعني اگر از هركدام از اين كشورها كه اسمشان در انتهاي اين پاراگراف قيد شده ويزاي شينگن بگيريد، به راحتي مي‌توانيد در مدت اعتبار ويزا كه معمولا سه ماه است به بقيه كشورها هم بدون نياز به ويزا سفر كنيد. بيست و شش كشور عضو اين محدوده عبارتند از: آلمان، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، پرتغال، هلند و ... و البته يك سري از كشورهاي اروپايي در اين محدوده نيستند؛ مثل: انگليس، كرواسي، اوكراين و ...
ويزا مي‌تواند به صورت single صادر شود كه در اين صورت به شخص تنها اجازه يك بار ورود به آن كشور داده ميشود و بعد از يك بار ورود و خروج حتي اگر از نظر زماني ويزا مهلت داشته باشد براي شخص قابل استفاده نميباشد . همچنين‌ ويزاي شخص ممكن است multiple باشد كه به اين ترتيب، به فرد امكان ورود و خروج متعدد به كشور صادركننده ويزا را در طي مدت اعتبار ويزا ميدهد .
مدراك لازم براي ويزاي شينگن عبارتند از:
فرم تكميل‌شده درخواست ويزا، شناسنامه و كارت ملي، گذرنامه، چند قطعه عكس رنگي، اسناد ملكي و مدارك شغلي و منابع مالي (پرينت حساب بانكي: گردش سه ماه آخر و مانده حساب كه به زبان انگليسي و مهر شده توسط بانك باشد )، ارائه بيمه نامه مسافرتي و كپي رزرو بليط پرواز رفت و برگشت به كشور مقصد. آژانس هاي گردشگري بايد توجه داشته باشند كه در صورت انجام مراحل گرفتن ويزا تا جاي ممكن به صورت آنلاين براي مسافران ،يك مرحله از رقباي خود جلوتر خواهند بود.
جمع بندي:
در هنگامطـراحي سـايت آژانـس هاي هـواپيمايي بايد نهايت سليقه را به كار برد و محتواي سايت نيز بايد برگرفته از كلمات كليدي و مربوط به زمينه فعاليت سايت باشد. اما رعايت اصول سئو در طراحي هم جز مهمي از روند طراحي سايت است. بهينه سازي سئو سايت ها در افزايش رتبه سايت و كمك به راحت تر ديده شدن وبسايت گردشگري در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر كمك قابل توجهي مي كند.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت آژانس های هواپیمایی , کلمات کلیدی , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن گردشگری , طراحی سایت آژانس های گردشگری , افزایش رنک , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , رزرواسیون آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()