درباره سرويس گوگل ادوردز (Google AdWords) و اين شكل از تبـليغات در گوگل
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

درباره سرويس گوگل ادوردز (Google AdWords) و اين شكل از تبـليغات در گوگل

گوگل ادوردز ( Google AdWords ) يك سرويس بازاريابي الكترونيك است كه توسط شركت گوگل توسعه يافته است. با استفاده از اين سرويس، تبليغ‌كنندگان براي راحت تر ديده شدن ( به خصوص در صفحه نخست نمايش نتايج جستجوها ) سرمايه گذاري مي كنند. شركت گوگل براي اين نوع از تبليغات آنلاين از كاربران هزينه‌اي را دريافت مي كند. گوگل ادوردز سرويس تبليغاتي اصلي گوگل و تبليغات منبع درآمد اصلي اين شركت است.
گوگل ادوردز چيست؟
گوگل ادوردز ( Google AdWords ) يك سرويس بازاريابي الكترونيك است كه توسط شركت گوگل توسعه يافته است. با استفاده از اين سرويس، تبليغ‌كنندگان براي راحت تر ديده شدن در صفحه نخست نمايش نتايج جستجوها سرمايه گذاري مي كنند. شركت گوگل براي اين نوع از تبليغات آنلاين از كاربران هزينه‌اي را دريافت مي كند. گوگل ادوردز سرويس تبليغاتي اصلي گوگل و تبليغات منبع درآمد اصلي اين شركت است. سايت هايي كه در بالا و پايين صفحه نخست نتايج جستجو نشان داده شده اند و يك آيكن كوچك سبز كه كلمه (Ad) زير آن نوشته شده است، از سرويس ادوردز استفاده كرده اند. اين سايت ها با توجه به فاكتور هاي زيادي مدت زماني را در صدر ليست جستجو مي مانند. با توجه به سياست هاي كلي كاري گوگل، در صفحات اول نتايج جستجو تعداد اين سايت ها كم است.
گوگل ادوردز چگونه كار مي كند؟
سيستم كاركرد با ادوردز به صورت مناقصه اي است. شما با كمك گرفتن از تجارب و دانش يك تيم بازاريابي الكترونيك، تعدادي محدودي از واژه ها و يا عبارات را انتخاب مي كنيد و مبلغي را روي هر كدام ازين واژه ها سرمايه گذاري مي كنيد. ابتدا عباراتي را كه كاربران اينترنت جستجو مي كنند، با لغت هاي منتخب شما توسط گوگل تطبيق داده مي شوند. سپس با توجه به اين كه چقدر روي كلمات سرمايه گذاري كرده ايد ( و البته با توجه به فاكتورهاي زياد ديگري ) گوگل تصميم مي گيرد كه شما در صفحه نخست نشان داده شويد يا نه.
گوگل ادوردز چگونه از حساب شما برداشت مي كند؟
در صورت موفقيت شما در رسيدن به بالاي صفحه نخست نتايج جستجو شما به هدف خود رسيده ايد. اما ماندن در صدر نتايج جستجو به بقيه شركت ها هم بستگي دارد. محاسبات زيادي انجام مي شود تا در هر لحظه يك شركت بتواند به بالاي ليست نتايج جستجو دسترسي پيدا كند. زماني گوگل شروع به برداشت از حساب شما مي كند كه كاربران ديگر روي لينك يا همان آدرس اينترنتي سايت شما كليك كنند. روش برداشت از حساب شما در ادوردز همان پرداخت به ازاي كليك است. ( Pay Per Click يا PPC ) مثلا شركت شما در زمينه طراحي وبسايت كار مي كند. به فرض شما كلمات طراحي سايت و طراحي وبسايت را در ادوردز انتخاب كرده ايد. اين كلمات كليدي با اين كه از لحاظ ساختار بسيار شبيه هم هستند، اما مي توانند تاثير كاملا مختلفي را در نتيجه گيري شما بگذارند. همچنين به اين موضوع هم توجه داشته باشيد كه سرمايه گذاري شما روي هر يك از عبارت ها و پيدا شدن سايت با يك عبارت خاص توسط كاربران هزينه متفاوتي دارد.
مزاياي گوگل ادوردز چيست؟
براي تبليغات در گوگل، ادوردز يكي از روش هايي است كه شما را در مدت زمان كوتاه تري به نتيجه مي رساند. با انتخاب كلمات كليدي صحيح (كه شامل تطابق عيني با عبارت، تطابق با كلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتيب و تطابق با بخشي از كلمات عبارت است) تبليغ كننده مي تواند مطمئن باشد كه تبليغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده مي شود. تبليغ كننده مي تواند به ميزان قابل توجهي مخاطب دسترسي داشته باشد. بر خلاف سئو كه به مهارت بالا و زمان زياد احتياج دارد، كار كردن با اين روش نسبتا آسان است و البته زودتر از سئو هم به نتيجه مي رسد.
جمع بندي:
ممكن است شما در نتايج جستجو جايگاه خوبي نداشته باشيد اما اگر به وب‌سايت و قابليت تجاري خود اطمينان داريد، مي‌ توانيد با قدري هزينه در صفحهٔ نتايج جستجو حتي اولين وب‌سايتي باشيد كه كاربر با آن مواجه مي‌شود. اما به خاطر موثر بودن زياد اين روش گاهي پيشنهاد مبالغ براي انتخاب كلمات كليدي تا حد غير منطقي بالا مي رود. به دليل همين رقابت ها بين شركت هاي تبليغاتي، گاهي قيمت هاي بالا و غير منطقي اي به متقاضيان تبليغ اعلام مي شود كه باعث پشيمان شدن آنها از تبليغ مي شود. براي سرمايه گذاري طولاني مدت و ماندن در صفحه اول نتايج جستجو ( بدون استفاده از سرويس Adwords ) سايت شما به بهينه سازي سئو نياز دارد. گرچه روند افزايش رنك با استفاده از تكنيك هاي سئو طولاني و پيچيده تر است، اما در ازاي آن نتيجه آن ماندگارتر است.





:: برچسب‌ها: بازاریابی الکترونیک , طراحی سایت , کلمات کلیدی , تبلیغات در گوگل , بهینه سازی سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: