رزرواسيـون آنـلاين (Booking) هتل ها و نقش آن ها در خدمات گردشـگري
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

رزرواسيـون آنـلاين (Booking) هتل ها و نقش آن ها در خدمات گردشـگري

رزرواسيون آنلاين هتل يك روش محبوب براي رزور اتاق و استفاده كردن از ساير خدمات هتل مي باشد. مسافرين مي توانند از طريق آژانس هاي مسافرتي قيمت ها و خدمات هتل هاي مختلف را با هم مقايسه كنند.
با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري كه امكان رزرواسيون آنلاين را براي مسافران فراهم مي كنند، مي توان به وسيله كامپيوتر يا تلفن همراه اتاق خود را در هتل مورد نظر انتخاب كرد. در روش هاي سنتي مسافرين از طريق تماس مستقيم با هتل مورد نظر، يا از طريق تماس با آژانس ها براي رزرو كردن اطاق اقدام مي كردند.
در سال هاي گذشته و با پيشرفت زياد خدمات اينترنتي، رزرواسيون آنلاين هتل ها، به جاي روشهاي سنتي مرسوم شده است. به اين ترتيب كه آژانس هاي مسافرتي خدمات و اطلاعات زيادي را براي رزور اتاق در اختيار مسافران مي گذارند، از جمله: عكس هايي از هتل و اتاق ها، تمام اطلاعات لازم از قيمت ها، امكانات موجود در محدوده اطراف هتل و نظرات مسافراني كه قبلاً به آن محل سفر داشته اند.
برخي ويژگي هاي رزرواسيون آنلاين هتل ها عبارتند از:
1- بسياري از هتل هاي بزرگ مستقيماً به وب سرويس هاي رزرواسيون آنلاين خطوط هوايي متصّل هستند. اين سيستم ها كه براي ضبط و دوباره استفاده كردن اطلاعات مربوط به خطوط هوايي، هتل ها، اجاره ي ماشين در مقصد و ... طراحي شده اند، تمامي اطلاعات لازم را در اختيار هزاران آژانس گردشگري در نقاط مختلف دنيا مي گذارند.
2- چندين وبسايت بزرگ وجود دارند كه اطلاعات لازم از هتل ها، امتيازدهي مسافرين به هتل ها و نظرات مسافران ( كه تماما به روز هستند ) را در اختيار آژانس هاي گردشگري مي گذارند.
3- تعداد زيادي از هتل ها از خدمات طراحي سايت گردشگري استفاده كرده اند. مزيّت طراحي سايت اختصاصي توسط هتل ها اين است كه مي توانند مستقيم و بدون واسطه با مشتري هاي خود در تماس باشند. با استفاده از اين روش مشتري مي تواند تحت ضوابط هتل مورد نظر درخواست خود را لغو كند و در اغلب موارد نيازي به گذاشتن بيعانه هم نيست.
امروزه مشتريان ( مثل هميشه ) به دنبال خدمات با كيفيت بالا و قيمت مناسب هستند. با اين تفاوت كه سرعت جستجوي خدمات و آسان بودن دسترسي به آن ها هم اهميت بسيار بيشتري نسبت به گذشته پيدا كرده است. با توجه به تقاضاي روزافزون در حوزه گردشگري و رقابت بالا بين آژانس هاي گردشگري و هتل ها براي جذب مشتري، استفاده از خدمات وب سرويس هاي گردشگري و رزرواسيون آنلاين، اهميت خود را بيش از پيش نشان مي دهد.
براي جذب كاربران يكي از مهم ترين موارد داشتن وب سايتي است كه در حد خدمات ارائه شده توسط هتل ها باشد. طراحي سايتـي مناسب، مي تواند رونق گرفتن هر كسب و كاري كمك شاياني كند. همان گونه كه با طراحي سايت مناسب، مشتريان جذب خدمات مي شوند ممكن است در صورت نداشتن وب سايتي به روز مشتريان از تمايلي به خدمات ارائه شده نشان ندهند. ( حتي اگر خدمات شما داراي كيفيت بالا باشند! )
طراحي وب سايت گردشگريِ هتل ها و آژانس هاي مسافرتي بايد بر اساس نياز هاي روز مشتريان شما (شناخت شما از مشتري) و توانايي شما در برآورده كردن آن ها صورت بگيرد. همچنين اگر با وجود داشتن وب سايت آمار و ارقام نشان مي دهد كه در حال از دست دادن مشتريانتان هستيد احتياج به بازنگري در طراحي سايت خود را داريد.
خدمات بهينه سازي سئو سايت، براي راحت تر ديده شدن در موتور هاي جستجوگر انجام مي شود. سئو از جمله خدماتي است كه براي رونق گرفتن هر كسب و كاري و در زمينه بازاريابي الكترونيك از آن استفاده مي شود.





:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , بازاریابی الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: